کد خبر 431261
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که طرح ضیافت الهی امسال در ۲۱۰۰ امامزاده کشور برگزار می‌شود، گفت: در قالب این طرح ، مراسم جزءخوانی قرآن کریم هم در ۱۴۴۶ امامزاده برپا خواهد شد.

به گزارش مشرق، حجةالاسلام والمسلمین احمد شرفخانی اظهارداشت: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقای سطح معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می‌کند که امسال این طرح‌، در 2 هزار و 100 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می‌شود.

وی با با بیان این‌که این طرح شامل سرفصل‌های متنوعی است، افزود: حضور 2500 روحانی اعزامی از حوزه‌های علمیه قم، خراسان رضوی، اصفهان و استان‌ها از جمله سرفصل‌های این طرح است که این روحانیون در دو بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت خواهند داشت.

شرفخانی ادامه داد: امسال همچون سالهای گذشته، خیمه‌های معرفت شامل موضوعات مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه‌ای در امامزادگان شاخص برپا خواهد شد.

برگزاری جلسه تفسیر قرآن در 889 امامزاده کشور
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن به دو صورت تفسیر موضوعی و سوره‌ای و همچنین تفسیر موضوعی‌ گفت: این جلسات با حضور نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه استان‌ها و روحانیان اعزامی برگزار خواهد شد.

جزءخوانی قرآن کریم در 1446 امامزاده
وی با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه که با استقبال پرشور روزه داران در سال‌های گذشته همراه شده است ، امسال در 1446 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می شود که از شبکه‌های استانی و ملی بصورت زنده پخش خواهد شد.

برپایی غرفه ارائه محصولات فرهنگی و فروش کتاب در 724 امامزاده
شرفخانی با اشاره به اینکه یکی از سرفصل‌های طرح ضیافت الهی، ارائه محصولات فرهنگی و فروش کتاب است، تصریح کرد: امسال این غرفه ها در 724 امامزاده برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری و قراء برجسته بین‌المللی کشورمان در امامزادگان برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه سبک زندگی قرآنی در 1700 امامزاده
وی ادامه داد : 1700 نمایشگاه سبک زندگی قرآنی به صورت تابلوهای گرافیکی و محتوایی در امامزادگان برپا شده است.

شرفخانی با بیان این‌که در روز میلاد امام حسن مجتبی‌(ع) جشن‌های ولادت برگزار خواهد شد، گفت: در برخی از شب‌ها نیز پس از برگزاری محافل و سخنرانی‌ها، جشن‌های رمضان به صورت شاد و جذاب برگزار می‌شود.

اطعام روزه‌داران براساس نیات واقفان خیراندیش
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که اطعام روزه داران و برپایی سفره افطار براساس اجرای امینانه نیات واقفان از جمله برنامه‌های این طرح است، افزود : در کل کشور موقوفات متعددی وجود دارد که دارای نیاتی همچون افطار عموم روزه داران، افطار فقرا، سحری برای فقرای سادات ، اطعام شیرینی و خرما در مساجد است که در قالب اجرای این طرح ، روزه داران را اطعام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مراسم شب‌های قدر نیز امسال با حضور گسترده مردم و اجرای برنامه‌های ویژه در امامزادگان برگزار خواهد شد.

شرفخانی با اشاره به اینکه نرم‌افزار اندرویدی ضیافت الهی ویژه این طرح طراحی شده است، گفت: این نرم افزار در سایت سازمان اوقاف و سایت معاونت فرهنگی این سازمان بصورت رایگان قابل دانلود است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: کتاب سفره‌های آسمانی هم با موضوع سبک زندگی اسلامی در قالب این طرح در امامزادگان ارائه می شود که در پایان طرح نیز مسابقه ای براساس این کتاب برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای برنامه شب‌های نورانی که در مصلای تهران در حال برگزاری است، امسال برنامه‌های محافل انس باقرآن، خیمه های معرفت و غرفه کودک و نوجوان برعهده سازمان اوقاف است که با حضور کارشناسان خواهر و برادر در حال اجراست.

شرفخانی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم برای چهارمین سال از سوی سازمان اوقاف، در قالب طرح ضیافت الهی ، این طرح نیز در دو بخش حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی در امامزادگان و مساجد پیگیری می‌شود.

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس