کد خبر 431138
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

مدافع تیم فوتبال سپاهان گفت: موفقیت تیم ملی والیبال، نتیجه یک کار ریشه‌ای است و این رشته ورزشی می‌تواند برای فوتبال الگو باشد.

به گزارش مشرق، هادی عقیلی در مورد قیاس‌هایی که بین تیم ملی فوتبال و والیبال ایران صورت می‌گیرد و همچنین انتقادهای صورت گرفته بابت عدم پیشرفت فوتبال ملی در این چند دهه گفت: اولین موضوعی که می‌توان در موردش صحبت کرد امکانات بسیار ضعیف در رشته فوتبال در ایران است. هنوز یک زمین چمن استاندارد که مورد قبول دنیا باشد نداریم، چه برسد به اینکه یک استادیوم استاندارد داشته باشیم. حداقل امکانات سخت‌افزاری والیبال در حدی هست که بتوان حتی مسابقات جهانی را برگزار کرد.

وی عنوان کرد: باید دید که والیبال چگونه هدف‌گذاری کرد و به چه جایگاهی رسید، در واقع والیبال می‌تواند الگویی برای فوتبال ایران باشد. چند سال قبل یک استعدادیاب (ایوان بولگانیکوف) توسط فدراسیون والیبال استخدام شد تا در ایران جوان‌های بلندقد را انتخاب کند و فکر می‌کنم همین اتفاق بود که والیبال ایران را دگرگون کرد. فوتبال هم اگر با چنین آینده نگری‌ مواجه شود قطعا می‌تواند پیشرفت کند.

عقیلی خاطرنشان کرد: فوتبال آنقدر ورزش مهم و تاثیرگذاری است که حتی اگر قرار باشد کار فرهنگی یا اقدامات خیرخواهانه صورت بگیرد، خیلی‌ها از طریق فوتبال این کار را انجام می‌دهند. حتی یک بار این جمله را از زبان آقای امین تارخ شنیدم که گفت فوتبال و سینما یک فرهنگ هستند که این فرهنگ باید به صورت درست در بین مردم هر کشور دیده شود.

او گفت: تا زمانی که بخواهیم در این فوتبال دنبال مسائل پوچ باشیم و بدانیم که قرارداد فلان بازیکن چقدر است به جایی نمی‌رسیم. همه چیز این فوتبال بد نیست و نمی‌توان دیدگاهی سیاه داشت ولی برای پیشرفت فوتبال باید حرفه‌ای کار کرد. با این شرایط نه بازیکنی ساخته می‌شود، نه فوتبال درست می شود و نه در امکانات سخت افزاری پیشرفت می‌کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    فعلا چون والیبال مافیایی نشده موفقیت به دست می اورد. اگر روسای جدید ورزشی با عنوان مدیریت جدید بیایند یعنی نفوذ دادن دزد و شیاد و به وضع فوتبال دچار میشود. همین مدیران فعلی عالی اند و باید مدیران فوتبال را هم این افراد تائید کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس