کد خبر 430478
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

وزیر نیرو در دیدار با همتای سوری خود بر توسعه روابط دو کشور در زمینه صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت:ایران هم‌اکنون 25 قرارداد آب و برق با کشور سوریه دارد.

به گزارش مشرق، حمید چیت‌چیان در حاشیه نشست مشترک با "عماد خمیس" وزیر انرژی سوریه گفت: بین دو کشور ایران و سوریه از گذشته فعالیت‌های مشترک در حوزه آب و برق وجود داشته است و در این جلسه نحوه توسعه فعالیت‌ها و اقدام‌های جاری هماهنگی لازم به عمل آمد.
وی افزود: ایران هم‌اکنون ۲۵ قرارداد آب و برق با کشور سوریه دارد و در زمینه ساخت نیروگاه‌های برق و تجهیزات انتقال و توزیع نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در این کشور دارد.

وی تصریح کرد: کشور سوریه تا سال ۲۰۱۲، حدود ۱۹ میلیارد یورو در بخش برق خود سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ساخت دو نیروگاه در سوریه در جریان است و تعمیرات اساسی یک نیروگاه و همچنین تامین تجهیزات برق سوریه بر عهده شرکت‌های ایرانی است.

*توافق صادرات برق ایران به سوریه

وی در خصوص صادرات برق ایران به کشور سوریه از طریق عراق گفت: بین ایران، عراق و سوریه نیز برای صادرات برق ایران به سوریه توافق صورت گرفته است، اما به دلیل وجود شرایط خاص در مرز دو کشور عراق و سوریه، این امکان وجود ندارد.
همچنین "عماد خمیس" وزیر برق سوریه در باره این نشست گفت: روابط خوبی بین ایران و سوریه وجود دارد و سفر اخیر من به ایران در جهت توسعه همکاری‌های آب و برق با ایران است.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی کارهای خوبی در سوریه انجام داده‌اند و یکی از اهداف سفر من نیز تشویق شرکت‌های جدید ایرانی به حضور در سوریه و همچنین تداوم همکاری شرکت‌های ایرانی حاضر در سوریه است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از جنگ سوریه و حمله تکفیری‌ها تضعیف اقتصاد سوریه است و متاسفانه ۳۰ درصد تاسیسات برق سوریه تخریب شد که با تلاش کشورهای دوست به خصوص ایران بخش قابل توجهی بازسازی شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس