کد خبر 430048
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

مدیر مرکز هنرهای تجسمی ارشاد از انتقال جشنواره تجسمی جوانان به استان مازندران خبر داد.

گروه فرهنگی مشرق : مجید ملانوروزی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی معاونت هنری ارشاد در گفتگو با خبرنگار مشرق درباره جشنواره تجسمی جوانان گفت: قصد ما این است که این جشنواره را در کشور بچرخانیم و هر سال این جشنواره را در یک استان برگزار کینم.

وی افزود: دوره قبل این جشنواره در اردبیل برگزار شد و بعد از تحقیقاتی به این نتیجه رسیدیم که امسال این جشنوارهر ا به مازندران منتقل کنیم تا این استان نیز از میزبانی این جشنواره بهره‌مند شود.

ملانوروزی خاطرنشان کرد: اداره کل هنرهای تجسمی مسوولیت نگه داشتن، باروری و پروراندن این استعدادهای جوان را دارد و قرار نیست بعد ازامروز این هنرمندان جوان که در جشنواره حضور دارند به حال خود رها شوند و کار در اینجا تمام نمی شود. ما سعی خواهیم کرد آثار این هنرمندان را پاسداری کنیم و ازهیچ کمکی  به این هنرمندان که آینده سازان هنر کشور هستند دریغ نشود.

وی ادامه داد: همه جوانانی که در این جشنواره حضور می‌یابند از اقلیم ها و سلایق مختلف ایران هستند و هر کدام رایحه‌ای از این سرزمین را با خود دارند که  می‌توانند با حفظ این رایحه جایگاه نفیس‌تری در هنر کشور پیدا کنند. متاسفانه  امروز سرمایه و بازار بخشی از معیار و سنجش آثار هنری را رقم می‌زند و گاه به جای منتقدان و پژوهشگران  فعالیت‌های مجموعه‌داران در ارزش و قیمت هنر تاثیرگذارند که امیدواریم جوانان خیلی اسیر این موضوع نشوند و توجه کنند که این جنبه‌های زیبایی‌شناسی است که هنر را ماندگار می‌کند و نه ارزش مادی آنها در  آرت فر و اکسپو. این موضوعی است که در فضای حرفه‌ای به چشم می‌خورد و ما می‌توانیم در چنین رویدادهایی با اتکا بر ارزش‌های هنری به سوی هر چه پویاترشدن در عرصه هنرهای تجسمی حرکت کنیم.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران ادامه داد: این جشنواره به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری، ارتقای سطح تخصصی هنرجویان و با هدف شناسايي، تربيت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شايستگي و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس در رشته های مختلف هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد. این جشنواره فرصت مناسبی برای طرح مباحث نوین و ارائه مبادله تجربیات جدید در باب هنرهای تجسمی به وجود خواهد آورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما نیز به روال گذشته بر سیاست تمرکزدایی جشنواره‌های تجسمی متمرکز هستید؟ گفت: بله ما نیز مانند گذشته از اینکه تمام برنامه‌های هنری در ترهان برگزار شود ناخرسندیم و تلاش می‌کنیم که سیاست تمرکزدایی را به صورت صحیح و درست اجرا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس