کد خبر 430039
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

آنچه پیش روی شماست گزارش ساواک از میزان ثروت جعفر شریف امامی در زمانی که وی رئیس مجلش سنای دوره پهلوی را بر عهده داشت. شریف امامی در مقطعی نخست وزیر ریم پهلوی هم بود.

ثروت آقای نخست وزیر
به: 327
تاريخ گزارش: 16 / 10 / 48
از: 343‍
شماره گزارش: 3492‍
موضوع: اعلاميه عليه رئيس مجلس سنا

تعداد دو طغري پاكت محتوي اعلاميه عليه مهندس شريف‌امامي رئيس مجلس سنا وسيله پست شهري به آدرس‌هاي چهارصد دستگاه، فلكه، جناب آقاي علي عنقاء مجله ارمغان و وزير راه ارسال گرديده كه عيناً جهت اطلاع به پيوست تقديم مي‌گردد.
در اعلاميه خاطرنشان شده در موقعي كه مجلس سنا را ساختمان مي‌كردند نامبرده فوق كارپرداز مجلس بود و با مقاطعه‌كار بند و بست نمود و ميليونها تومان به جيب زد و املاكي خريد كه اكنون درآمد مستغلاتش به روزي ده هزار تومان تجاوز مي‌نمايد حيف و ميل‌هاي وي از بنياد پهلوي در اين مختصر نمي‌گنجد ماشين‌هاي مجلس سنا و بنياد پهلوي فقط اختصاص به خانواده و نوكرهايش دارد و ماهيانه چندين هزار تومان مصرف بنزين بيهوده آنها است چون حساب و كتابي در بين نيست به طوري كه رئيس دفترش سيدفخرالدين وفائي اظهار مي‌دارد جعفر شريف‌امامي براي اينكه كسي از ميزان ثروت نقدينه‌اش با خبر نشود كليه پول‌هاي نقد خود را در بانك‌هاي سويس، فرانسه، ايتاليا، انگلستان و آمريكا امانت گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    وای چقدر ثروت داشته خداروشکر امروز...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس