کد خبر 429948
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۸

یک سیاستمدار دیگر که روز سه‌شنبه به جمع پرازدحام جمهوری‌خواهان حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیوست در اولین نطق انتخاباتی خود درباره ایران اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی که روز سه‌شنبه برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش اعلام آمادگی کرد در اولین نطق انتخاباتی خود از حمله سال 2003 آمریکا به عراق انتقاد کرد.

به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، ترامپ گفت: «من ارتش را دوست دارم و می‌خواهم قدرتمندترین ارتشی که تا کنون داشته‌ایم را داشته باشم چون حالا بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم. اما من گفتم: "به عراق حمله نکنید چون کل خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنید و ایران بر خاورمیانه مسلط می‌شود."»

او افزود: «دو تریلیون دلار در عراق خرج کردیم، 2 تریلیون. هزارن کشته دادیم، هزاران نفر در عراق. هر جا نگاه می‌کنیم، سربازان زخمی داریم که من دوستشان دارم و عاشق انها هستم؛ هزاران و هزاران سرباز زخمی.»

این نامزد حزب‌جمهوری‌خواه اضافه کرد: «و هیچ چیز نداریم. حتی نمی‌توانیم آنجا پا بگذاریم. هیچ چیز نداریم. هر چه هم به عراق تجهیزات می‌دهیم، با اولین شلیک هوایی، آنها را زمین می‌گذارند.»

دونالد ترامپ سپس به انتقاد از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که آمریکا یکی از کشورهای شرکت‌کننده در آن است پرداخت و درباره اوباما گفت: «به توافقی که دارد با ایران می‌کند، نگاه بیندازید. با این توافقی که او می‌کند موجودیت اسرائیل احتمالاً دوام چندانی نمی‌آورد . فاجعه است و ما باید از اسرائیل محافظت کنیم.»

«دونالد ترامپ» تاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون است که روز سه‌شنبه وارد رقابت انتخاباتی سال 2016 آمریکا شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمدرضا ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    دارن سیاه نمایی می کنند
  • صداقت ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    با این سخنان می خواهند ایران را به توافق ننگین ترغیب کنند.
  • سارا ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    یعنی به سخنرانی تک تک نامزدهای ریاست جمهوری امریکا که نگاه کنی، همه دست روی قضیهء توافق با ایران گذاشته اند. یعنی علناً این رو می رسونه که رئیس جمهور آتی آمریکا مستقیماً توسط رژیم صهیونیستی انتخاب می شه و نامزدها ریاست جمهوری تلاش می کنن خودشونو توی دل این غاصبها جا کنن.
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    دقیقا عکس این موضوع صادقه با این توافق امنیت رژیم نامشروع صهیونیستی تامین میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس