کد خبر 429920
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰

بعنوان یک آمریکایی هنگامی که شعار مرگ بر آمریکای ایرانی‌ها را می شنیدم احساس تهدید یا مجرمیت نداشتم بلکه پس از صرف یک دهه مبارزه با سرمایه داری، نژادپرستی و امپریالیسم می دانستم که منظور آنها کشور یا قاره آمریکا نیست بلکه امپریالیسم آمریکایی است.

به گزارش مشرق، یکی از اعضای گروه ضدامپریالیسمی فعال در اوهایو، متشکل از فعالان جوان آمریکایی با حضور در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در 14 خرداد امسال به شرح آنچه خود از شرایط و فضای حاکم در این مراسم برداشت کرده بود، پرداخت.

وب‌گاه تحلیلی «فایت امپریالیسم» (همه با هم در جنگ با امپریالیسم) که متعلق به این گروه از جوانان می باشد گزارش میدانی «کلب تی ماپین» نماینده این جنبش در سالگرد ارتحال امام در ایران را این گونه آغاز کرد: «26مین سالگرد ارتحال آیت الله سید روح الله خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور دهها هزار ایرانی از سراسر کشور و تعداد زیادی از شخصیت های عالی کشور برگزار شد.»

نویسنده خاطرنشان کرد: «در این مراسم، رهبری ایران بعنوان برترین شخصیت سیاسی کشور سخنرانی کرده و جمعی از دیپلمات ها و مقامات عالی رتبه داخلی و همچنین مسلمانان آفریقایی و اتباعی از جمهوری خلق چین حضور داشتند. جناح بندی سیاسی در ایران به دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم می شود که اکثر سیاستمداران این کشور متعلق به یکی از این دو جناح می باشند.

علیرغم فریب اغراق آمیزی که در رسانه های آمریکایی درباره اختلافات میان دو جناح سیاسی در ایران منتشر می شود، این دو حزب تنها از نظر عملکرد با یکدیگر متفاوت بوده و هر دو به اصول انقلاب و تبعیت از توصیه های رهبری خود متعهد هستند. هر دوی آنها بنا بر اصول انقلاب اسلامی، در مسیر توسعه کشور با سرمایه داری، صهیونیستم و امپریالیسم  مخالف هستند. ارائه راهنمایی های مذهبی و ترسیم «خطوط قرمز» سیاسی کشور برای مقامات و دولتمردان تاکیدی بر اصول ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ایران می باشد.»

ماپین که در سالگرد ارتحال امام در مراسم حرم مطهر حضور داشته، در بخش دیگری از گزارش خود تاکید کرد: «هنگامی که رهبر ایران برای ایراد سخنرانی حاضر شد، تعداد زیادی از جوانان پرشور شعار «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» را سرداده و اشک شوق می ریختند. آیت الله خامنه ای در بخش اصلی سخنان خود صفات، اصول و آموزه های امام را بیان و بر اندیشه های ویژه سیاسی ایشان از جمله اعتماد کامل به مردم در زمینه اقتصادی و نظامی، تشکیل سپاه و بسیج و جهت دهی مردمی به ارتش تاکید کردند. به گفته رهبری ایران، امام خمینی برای مدیریت و ایجاد نظام سیاسی در کشور بر آرای مردم متمرکز بوده است.

اوج سخنرانی آیت الله خامنه ای، بیانیه بین المللی ایشان در مورد همبستگی ایران با مظلومان در هر نقطه ای از جهان بود. رهبری مخالفت خود با خشونت های پلیس در آمریکا را ابراز و با تشبیه پلیس نژادپرست ایالات متحده به داعش گفت: امروز ما به همان اندازه که با وحشی گری داعش مخالفیم، با خشونت های پلیس فدرال آمریکا نیز مخالفت داریم. هر دوی این موارد یکسان هستند. واشنگتن مسئول ترویج اسلام سکولار و افراطی بوده و هم داعش و هم همراهی با امپریالیسم اسلام تحریف شده است.»

ماپین همچنین به اعلام همبستگی رهبری ایران با ملت مظلوم فلسطین، یمنی ها و بحرینی ها اشاره کرد و نوشت: «نحوه ایراد سخنرانی آیت الله خامنه ای پایدار، محکم، آرام و بادقت است و حضار در چندین مورد برای تائید اظهارات وی شعارهایی سر دادند؛ این انفجار حضار نه به دلیل احساسات یا دریافت سخنان وی بلکه ناشی از قدرت کلمات ایشان بود. هنگام بیان سخنان رهبر درباره فلسطین برخی از مردم پرچم های حزب الله را حرکت و شعار «مرگ بر آمریکا» سرمی دادند.»

در انتهای این گزارش آمده است: «بعنوان یک آمریکایی هنگامی که شعار مرگ بر آمریکای ایرانی ها را می شنیدم احساس تهدید یا مجرمیت نداشتم بلکه پس از صرف یک دهه در مبارزه با سرمایه داری، نژادپرستی و امپریالیسم می دانستم که منظور آنها کشور یا قاره آمریکا نیست بلکه امپریالیسم آمریکایی است؛ حکومت بر جهان توسط تعداد اندکی از سرمایه داران غربی. اگر چه من با مو و پوست روشن خود جوانی از اهالی اوهایو هستم اما با شنیدن سختی های ایرانی در مبارزه با امپریالیسم و سخنان رهبری این کشور، اشک از چشمانم سرازیر شد.

من نیز همانند ایرانی ها و بسیاری از مردم سراسر دنیا خواهان پایان نظام نامیمون امپریالیسم هستم. حضور در این مراسم تجربه ای بسیار احساسی برای من بود. من به آمریکا بازگشتم در حالی که اراده ام برای تقویت هرچه بیشتر جنبش ضدسرمایه داری بیشتر شده است. گرچه مسلمان نیستم اما دریافته ام که چرا باید در کنار مظلومان ایستاد و بی عدالتی و نظم کنونی جهان غیرقابل پذیرش است و باید متوقف شود.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مشرقی تیر ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    افرین !!!
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    درسته واقعا آمریکا ظالمه و همه ی مردم دنیا به خصوص مردم خود آمریکا باید جلوی ظلم و تعدی آمریکا به کشورهای دیگه رو بگیرن
  • محمّد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    احسنت ، واقعاً نشون داد یک انسان چقدر میتونه آزاد اندیش باشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس