کد خبر 429890
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷

گمرک ایران به ماجرای واردات ۷۲۰ میلیارد دلاری کالا در دولت‌های نهم و دهم بنا بر گفته‌های رئیس جمهور واکنش جالبی نشان داد.

به گزارش مشرق، بهزاد شيري معاون برنامه‌ريزي و امور بين‌الملل گمرك ايران در واکنش به واردات ۷۲۰ ميليارد دلاري در زمان تصدي دولت نهم و دهم گفت: رقم مذكور شامل ۵۱۳ ميليارد و ۲۲۷ ميليون دلار واردات كالا، ۴۶ ميليارد و ۷۴ ميليون دلار واردات گاز و فرآورده‌هاي نفتي و ۱۲۶ ميليارد و ۳۸۱ ميليون دلار خدمات است.

وي افزود: ارقام مربوط به واردات كالا شامل رقم تعديل شده ورود كالا از مبادي رسمي (ارقام اعلام شده از سوي گمرك جمهوري اسلامي ايران بدون احتساب واردات از مناطق آزاد و ويژه، هزينه‌هاي مترتب بر ورود كالا شامل بيمه، كرايه حمل و ساير موارد)، با احتساب ورود كالا از مبادي غيررسمي و غير گمركي است.

شيري در ادامه اظهارداشت: با توجه به مطالب فوق و احتساب ساير هزينه‌هاي مترتب بر واردات رسمي كالا و واردات از مناطق آزاد و ويژه (رقم ۴۲۰ ميليارد و ۴۴۷ ميليون دلار واردات كالا در طي ۸ سال مورد بررسي و بر مبناي اسناد ثبت شده در گمرك جمهوري اسلامي ايران) و لحاظ نمودن مجموع ارقام واردات خدمات، گاز، فرآورده‌هاي نفتي و واردات غيررسمي كالا، ميزان خروج ارز به منظور ورود كالا و خدمات طي سال‌هاي مورد بررسي رقمي بالغ بر ۷۲۰ ميليارد دلار بوده است.

به گزارش مهر، چه خوب است گمرک ایران در گزارشی آمار دقیق واردات کالا، خدمات و گاز و فرآورده‌های نفتی در دو سال اخیر را هم با احتساب «ساير هزينه‌هاي مترتب» و همچنین با احتساب «ورود كالا از مبادي غيررسمي و غير گمركي» اعلام کند و همین تحلیل را درباره دولت یازدهم داشته باشد.

هم اکنون گمرک ایران فقط آمار رسمی واردات کالا را اعلام می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حبیب ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    اگر تحریم ها برداشته شود مشکل امار هم حل میشود و ما از خارج امار دقیق وارد میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس