کد خبر 429810
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

وزیر کشور در پست اخیر اینستاگرامش دیدگاه خود را درمورد اوقات فراغت جوانان منتشر کرد.

گروه فضای مجازی مشرق- عبدالرضا رحمانی فضلی در اینستاگرامش نوشت: امروز جلسه شورای اجتماعی کشور با موضوع اوقات فراغت داشتيم كه بخش عمده اين موضوع محوريت جوانان است .دوست دارم همه دیدگاهم را براي جوانان در قالب داستانی عمومی و ساده بيان كنم و نظرات شما جوانان عزيز را در كامنت های مسولانه و صادقانه هميشگی بشنوم؛

داستان رحمانی‌فضلی درمورد اوقات فراغت جوانان

مرد سالخورده ای به همراه پسر ٢٥ ساله اش در قطار نشسته بود.
به محض شروع حركت قطار پسر ٢٥ساله كه كنار پنجره نشسته بود پراز شور و هيجان شد.
دستش را از پنجره بيرون برد و در حالی كه هوای در حال حركت را با لذت لمس مي كرد فرياد زد: پدر، نگاه كن درختها حركت می كنند .مرد مسن با لبخندی هيجان پسرش را تحسين كرد، كنار مرد جوان زوج جوانی نشسته بودند كه حرفهای پدر و پسر را مي شنيدند واز حركات كودكانه پسر جوان متعجب شده و از سر دلسوزی نگاه مي كردند.
ناگهان جوان دوباره با هيجان فرياد زد پدر نگاه كن درياچه ،حيوانات وابرها با قطار حركت مي كنند و زمانیکه باران شروع شد چند قطره روی دست مرد جوان چكيد، او با لذت آن را لمس كرد و چشمهايش رابست و دوباره فرياد زد: پدر نگاه كن باران مي بارد و روی من چكيد ، زوج جوان ديگر طاقت نياوردند و از مرد سالخورده پرسيدند چرا شما براي مداوای پسرتان به پزشك مراجعه نمی كنيد ؟
مرد فقط در يك جمله پاسخ گفت : ما همين الان از بيمارستان برمي گرديم امروز پسر من برای اولين بار است که در زندگي اش مي تواند ببیند!
ازاين رو مسايلی مانند ميزان تحمل و نوع بینش نظام های اجتماعی از نگرش و درك جوانان نسبت به واقعيات جامعه و متقابلا انتظار و نگاه جوانان از تصمیم سازان حوزه های اجتماعی ، افزايش مسووليت پذيري خانواده ها ، ظرفیت های بالنده و موثر اوقات فراغت در کنشگری فعالانه شهروندان در اعتلای اخلاق دینی در جامعه، احترام در عین انسجام و ساماندهی تفاوت نگرشها و برداشت ها و... هر كدام ضرورت هايي است كه منتظر شنيدن نظرات صميمانه تان هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس