بسیجی شهید حسین غلام کبیری کسی که لقب اولین شهید فتنه را با خود دارد متولد سال ۱۳۷۰ و از بسیجیان فعال شهرری بود که در ۲۵خرداد ماه ۸۸و در اغتشاشات تهران در منطقه سعادت آباد به شهادت رسید‌.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بسیجی شهید حسین غلام کبیری کسی که لقب اولین شهید فتنه را با خود دارد متولد سال 1370  و از بسیجیان فعال شهرری بود. حسین هم کار می کرد و هم درس می خواند. وقتی صبح روز شنبه 23 خرداد88 از امتحانش برگشت گفت دیگر امتحاناتم هم تمام شد؛ دیگر بچه مدرسه‌ای ندارید. رفته بود کنکور امتحان بدهد ، بعد از شهادتش خبر قبولیش در دانشگاه به خانواده رسید. شهید حسین غلام کبیری در 25خرداد ماه 88و در اغتشاشات تهران  در منطقه سعادت آباد به شهادت رسید‌. او توسط یک خودرو بی‌پلاک پراید مورد سو قصد قرار گرفت و به شدت مجروح شد و بعد از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل شد. خانواده شهید در دیدار با امام خامنه‌ای برگه قبولی حسین را با خود می‌برند که ایشان می‌فرمایند: خوشحال باشید که حسین در دانشگاه اصلیش قبول شده است.

پدر شهید غلام‌کبیری، نخستین شهید در فتنه 88 هنوز هم وقتی نام پسرش و وقایع فتنه 88 می‌آید چشم‌هایش گُر می‌گیرد و همچون روز نخستین که از شهادت پسرش آگاهی یافت بی‌تاب می‌شود. گذشت پنج سال از شهادت حسین غلام‌کبیری چیزی از غم این پدر کم نکرده و هنوز هم مصیبت رفتنش برای خانواده شهید سنگین است. پدر شهید غلام‌کبیری از وضعیت پرونده پسرش که به سرنوشت نامعلومی دچار شد، ناراضی است. می‌گوید «بار سنگین رفتن ِ حسین یک طرف، رها شدن و نامعلوم ماندن وضعیت پرونده او یک طرف دیگر. عدم رسیدگی به وضعیت قاتلان شهدای فتنه غم ما را چند برابر می‌کند».

او می‌گوید: در محله ما مسجدی بود به نام مسجد «حجتیه» حسین اغلب اوقات آنجا بود. اولین نفر وارد و آخرین نفری بود که از مسجد بیرون می‌آمد. علاقه‌اش به هیئت و کار در حوزه اهل بیت(علیه‌السلام) بسیار بود. یک وقت‌ها خیلی دیر می‌کرد زنگ می‌زدیم می‌گفتیم حسین کجایی؟ می‌گفت آمده‌ام بسیج. دوست داشت در نیروی انتظامی مشغول به کار شود برگه استخدام هم گرفته بود که دانشگاه قبول شد. گفتیم اول دانشگاهت را بخوان بعداً سراغ استخدام برو. اما این اتفاق نیفتاد و پیش از اینکه حسین به دانشگاه برسد از پیش ما رفت.

امروز 25 خردادماه 94 ششمین سالگرد شهادت این شهید مبارزه با فتنه 88 است. ششمین مراسم سالگرد او امشب بعد از نماز مغرب و عشا در منزل شهید واقع در شهرری برپا خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    ای شهید راهت پر رهرو باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس