کد خبر 429616
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

طالبان افغانستان با انتشار نامه‌ای سرگشاده به «ابوبکرالبغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش مخالفت خود را در مورد فعالیت گروه‌های موازی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش مشرق،‌ پایگاه رسمی طالبان افغانستان نوشت: «ملا اخترمحمد منصور» سرپرست شورای رهبـری و نائب رئیس طالبان افغانستان با انتشار نامه‌ای سرگشاده به «ابوبکرالبغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش نوشت: فعالیت‎‌‌هایی را در افغانستان حمایت می‌کند که تنها تحت پرچم طالبان در این کشور باشد.

وی تأکید کرد: فعالیت گروه طالبان در افغانستان از سابقه طولانی و تجربه کافی برای چگونگی ادامه حضور و گسترش فعالیت‌های این گروه برخودار است.

منصور در بخشی از این نامه اظهار داشت که امارت اسلامی افغانستان موافق بوجود آمدن جریان‌های موازی در کنار طالبان این کشور نیست.

سرپرست شورای رهبـری و نائب رئیس طالبان افغانستان خطاب به البغدادی تصریح کرد: «شما را آگاه می‌کنم که کسی تحت عنوان داعش در افغانستان فعالیتی انجام ندهد تا در این کشور به غیر از امارت اسلامی طالبان صف دیگری ایجاد نشود.»

این نامه در حالی از سوی طالبان افغانستان خطاب به سرکرده گروه تروریستی داعش منتشر می‌شود که چندی پیش ابوبکر البغدادی، «ملا محمد عمر» رهبر طالبان را جنگ سالار بی‌سواد و نادان و خالی از ارزش‌ و اعتبار روحانیت و سیاسی عنوان کرده بود.

 روزنامۀ تایمز در گزارشی با پرداختن به موضوع گروه‌های القاعده، داعش و طالبان می‌نویسد که داعش با اعلام یک ولایت در افغانستان و پاکستان در صدد درگیری با طالبان و دیگر گروه‌های تندرو در این منطقه است.

مدتی قبل گزارش‌هایی از جنوب افغانستان در ولایت هلمند، در مورد درگیری‌ها میان طالبان و یک گروه نقاب‌دار و سیاه‌پوش با پرچم داعش به انتشار رسید.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر اختلافات گسترده میان گروه طالبان افغانستان و داعش منتشر شد که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان این موضوع را بیان داشته بود.

سخنگوی گروه طالبان افغانستان ضمن تأکید بر عدم‌مداخله این گروه در همسویی با فعالیت‌های گروه تروریستی داعش، حضور عوامل این گروه تروریستی در صفوف طالبان در افغانستان را تبلیغات غربی‌ها دانست.

وی گفته بود که فعالیت‌های «امارت اسلامی افغانستان» در جغرافیای افغانستان است، در نتیجه در امور کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    این گروهای تروریستی سرزمینهای زیادی رو فتح میکنند ولی در آخر همه با یکدیگر بر سر فتوحات جنگی و زمینهای بدست آمده اختلاف پیدا میکنند و یکدیگر را از بین میبرند ، ببینید من کی این حرفها رو بهتون زدم
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 1
    هر جفتشون يك پخن.
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    اب
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    خوشم میاد از طالبان که هم ضد داعشن و هم ضد امریکا این واقعا یک فداکاری در اسلامه
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 1
    طالبان فقط میتواند از عهده داعش بر بیاید چون هم کیش داعشی هاست و زبانش را خوب میفهمد. باید بیشتر تشویقش کنید تا بلند شود و کاری کند. وگرنه اگر تمام ارتشهای دنیا با هم جمع بشوند با جنگ کلاسیک کاری جز غافلگیر شدن و فرار نمیتوانند کنند و شکست میخورند.
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    خاک تو شعور نداشتت.(حیف خاک)
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 1
    هردو ملحد بی شرف و نادان و جاهل و آدم کش هستند و انشائ الله در قعر جهنم هم با هم خواهند بود. ودر راس آنها آل سعودو آل یهود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس