مدیرعامل موسسه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: برای ساخت بازی‌های ایرانی 4 میلیارد تومان به وزارت ارشاد اختصاص داده شده در صورتی که هزینه یکی از بازی‌های کامپیوتری استکبار 900 میلیارد تومان است.

به گزارش مشرق، مصطفی ضابط دوشنبه شب در سومین همایش آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه کشورهای استکباری با استفاده از بازهای کامپیوتری جنگ‌های خود را در کشورهای مختلف توجیه می‌کنند، ابراز کرد: شخصیت‌پردازی در بازی‌های رایانه‌ای با توجه به اشخاص حقیقی انجام می‌شود و افراد نسبت به شخصیت‌های حقیقی که دشمن‌های اصلی بازی هستند تنفر شدیدی پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا قبل از برخوردهای نظامی در سوریه بازی کامپیوتری حمله به سوریه را طراحی کرد تا این اقدام ناشایست را به شیوه خاصی برای جوانان و نوجوانان کشورهای مختلف جذاب جلوه دهد.

مدیرعامل موسسه خواجه نصیرالدین طوسی با اعلام این خبر که میانگین سنی افرادی که از بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند 35 سال است، مطرح کرد: باورهای اعتقادی مسلمانان در بازی‌های مختلف کشورهای استکباری مطرح شده و در همان بازی‌ها توسط افراد بازی کننده این باورها از بین برده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرطی شدن بازی‌کنندگان یکی از آسیب‌های بازی‌های کامپیوتری است، مطرح کرد: صحنه‌های بازی‌های کامپیوتری با توجه به توانایی فرد مخاطب به نمایش گذاشته می‌شود و این موضوع شرطی شدن را برای بازیگران به دنبال خواهد داشت.

ضابط ترویج خشونت را یکی دیگر از آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: در بازی‌های کامپیوتری وحشتناک‌ترین نوع کشتار انسان توسط مخاطبین مختلف انجام می‌شود اما افراد نسبت به این کشتارها توجه خاصی ندارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد شخصیت انسان تا قبل از 9 سالگی او شکل می‌گیرد، یادآور شد: آزادی انسان در بازی‌ها به شیوه‌ای است که فرد را به سمت حرکت‌های غیرمعقول سوق می‌دهد و این حرکت‌ها می‌تواند ناهنجاری‌های بسیاری برای جامعه به دنبال داشته باشد.

ضابط با بیان اینکه صنعت بازی کامپیوتری رشد قابل توجهی داشته است، ابراز کرد: در آینده از غفلتی که در زمینه ورود به این صنعت انجام شده پشیمان خواهیم بود.

وی گفت: در برخی از کشورها تیم‌های مختلف هزینه‌های گسترده‌ای برای تولید بازی‌ها رایانه‌ای و فیلم‌های سینمایی مختلف انجام می‌دهند، چراکه به خوبی نسبت به تاثیرات این صنعت در عرصه‌های مختلف آگاهی دارند؛ اکنون برای ساخت بازی‌های ایرانی 4 میلیارد تومان به وزارت ارشاد اختصاص داده شده در صورتی که هزینه یکی از بازی‌های کامپیوتری استکبار 900 میلیارد تومان است.

این کارشناس فرهنگی از جایگاه دوم صنعت بازی‌های کامپیوتری در آمریکا یاد کرد و افزود: این صنعت سومین صنعت‌پول‌ساز دنیاست که توانسته توجه کشورهای خاصی را به خود جلب کند.

وی با تاکید بر اینکه نرم‌افزارهای کامپیوتری ارزش‌های مادی خاصی دارند، ابراز کرد: شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک کارمند توسط شرکت فیسبوک با قیمت یک میلیارد دلار و شرکت واتس‌آپ با 11 کارمند به لطف ایرانی‌ها 19 میلیارد دلار خریداری شده است.

ضابط از عضویت 400 میلیون کاربر در شبکه اجتماعی واتس‌آپ یاد کرد و گفت:‌ اکنون ارزش اینستاگرام 35 میلیارد دلار است، چراکه با افزایش اعضای این شبکه اجتماعی درآمدها و ارزش مالی این شرکت افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کشورهای استکباری با توانایی‌های مختلف ایران اسلامی را تهدید می‌کنند، اظهار کرد: طلاب باید به عرصه جنگ نرم ورود پیدا کرده و افرادی که در این عرصه حضور دارند باید فعالیت‌های خود را گسترده‌تر و به صورت متمرکز انجام دهند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی خواجه نصیر‌الدین طوسی با اشاره به اینکه کشورهای استکباری با استفاده از رسانه‌های خود اهداف مختلفی را پیش گرفته‌اند، تصریح کرد: اینکه جامعه اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف به عرصه جنگ نرم ورود پیدا کرده قابل تقدیر است اما این اقدامات باید گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با استفاده از ظرفیت‌های محدود شخصی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای اقدام کرده‌اند گفت: امیدواریم با توجه به حساسیت صنعت بازی‌سازی مسئولان نظام اسلامی توجه بیشتری به این صنعت داشته باشند.

ضابط از نقش مردم جامعه اسلامی برای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی یاد کرد و افزود: برای اینکه صنعت بازی‌سازی در جامعه اسلامی تقویت شود مردم باید از تولیدکنندگان بازی‌های داخلی حمایت کنند و به جای استفاده از بازی‌های خارجی فرزندان خود را به سمت بازی‌های داخلی سوق دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس