کد خبر 429005
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

مذاکرات ژنو در خصوص بحران یمن امروز دوشنبه با مشارکت گروه‌های سیاسی از جمله انصار الله این کشور زیر نظر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل آغاز خواهد شد.

مذاکرات ژنو درباره یمن امروز آغاز می‌شود
به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی یمن سبأ نوشت: قرار است امروز دوشنبه گروه‌های سیاسی داخلی یمن از یک طرف و دولت مستعفی این کشور که از سوی ریاض حمایت می‌شود از سوی دیگر با نظارت بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل مذاکرات خود را در ژنو  درباره بحران یمن آغاز کنند.

بر اساس این گزارش، هیئت سیاسی انصارالله بعد از اینکه با مشکلاتی در جیبوتی برای گرفتن مجوز عبور از مصر روبرو شد، قرار است صبح امروز برای مشارکت در این نشست، وارد ژنو شود.

«احمد فوزی» سخنگوی سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که مذاکرات شامل اعضای هیئت کنگره ملی یمن، انصارالله، حزب «لقاء مشترک» (دیدار مشترک که ائتلافی از 7 حزب داخلی یمن است) و جنبش مسالمت آمیز جنوب خواهد بود.

«فوزی» در خصوص محتوای گفت وگوهای مشورتی گفت: مبنای گفت‌وگوها همان مسائلی است که طی  چند هفته اخیر گروه‌های سیاسی یمن و اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور بر سر آن به توافق رسیده‌اند. مبانی گفت‌و‌گوها شامل مسائل سیاسی بحران یمن خواهد بود. وی با اشاره به بحران انسانی موجود در یمن از تمامی گروه های سیاسی این کشور خواست تا با حسن نیست و بدون پیش شرط و با احترام متقابل به ژنو وارد شوند تا همگی به این بحران پایان دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس