کد خبر 428956
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۴

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره مذاکرات هسته‌ای گفت: مشکل دشمن دستیابی به انرژی هسته‌ای نیست بلکه هدف، از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع عصر یکشنبه در برنامه‌ای با عنوان گفتمان «مدیریت رفتار با معارضین در نظام ولایی» که در خانه انقلاب اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه روز به روز شجره طیبه انقلاب بیش از پیش ثمرات خود را به بشریت نشان می‌دهد، اظهار کرد: جوانان با بصیرت امروز بخشی از عقبه انقلاب و گنجینه‌های فکری را برای نسل‌های آینده به یادگار می‌گذارند.

وی افزود: در گذشته نه تنها جوانان بلکه ریش‌سفید‌ها نیز تفاوت حق و باطل را متوجه نمی‌شدند، اما امروز جوانان ایران در بسیاری از بخش‌های سیاسی، فرهنگی و علمی، مسئولیت‌های سنگینی را بر عهده گرفته‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز در برهه حساسی از تاریخ انقلاب قرار داریم، تصریح کرد: امروز زمان مذاکره با گر‌گ‌ها است و بار دیگر خانه انقلاب محل طمع‌ دشمن شده و امیدواریم با سربلندی از این گردنه حساس عبور کنیم و پیام آن به آیندگان منتقل شود.

* انرژی هسته‌ای بهانه است، هدف براندازی نظام است

وی با اشاره به اینکه با دقت در بحث مذاکرات متوجه می‌شویم که بحث هسته‌ای لایه‌ رویی ماجراست، تاکید کرد: اگر از این منفذ تنگ عبور کرده و به عمق برویم در می‌یابیم که مشکل دشمن دستیابی به انرژی هسته‌ای نیست بلکه هدف، از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است.

مهدوی ارفع گفت: اگر به حافظه تاریخی خود مراجعه کنیم در می‌یابیم که دشمنان نظام، همواره در تلاش برای رسیدن به براندازی نظام بوده‌اند.

وی ادامه داد: تلاش برای تجزیه ایران، کودتا، تفرقه‌افکنی، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها، گواهانی بر این مدعا هستند.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به شکل‌گیری دو جریان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: جریان اول بر اصول و ارزش‌های رهبری با جدیت ایستاده‌اند و استکبارستیزی را سرلوحه فکر و عمل خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جریان دوم متدینانی بودند که گرایش به غرب داشتند و از طیف ضعیف تا قوی متغیر بودند، ادامه داد: آنها بر این عقیده بودند که هدف انقلاب از بین رفتن حکومت شاه بود و حالا که شاه رفته باید برای بهتر اداره کردن کشور با کدخدا کنار آمد.

مهدوی ارفع تصریح کرد: جریان متدین غرب‌گرا در عرصه‌های مدیریتی مختلف کشور هر جا فرصتی پیدا کردند به سمت نیل به این اهداف رفتند و داستان مذاکره با آمریکا و توافق را پیش کشیدند.

* نوشاندن جام زهر به امام از اقدامات متدینان غرب‌گرا بود

وی با اشاره به نمونه‌ای از اقدامات گروه غرب‌گرا در زمان جنگ اظهار کرد: پس از پذیرفتن قطعنامه توسط امام خمینی(ره) که به نوشیدن جام زهر تعبیر شد و پس از عملیات فروغ جاویدان و شکست دشمن در عملیات مرصاد، امام راحل فرمودند من اگر می‌دانستم گزارش‌هایی که به من می‌دادند و می گفتند مردم به جبهه نمی‌روند غلط است، این قطعنامه را قبول نمی‌کردم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باور گروه غرب‌گرا با باورهای امام راحل یکی نبود، عنوان کرد: برخی از همین افراد، معاهده NPT را که 25 سال بود، داوطلبانه برای همیشه قبول کردند.

وی با اشاره به سکوت عربستان و اسرائیل در مذاکرات ایران و 1+5 گفت: آمریکا آنها را متقاعد کرده است که اگر در این زمان همراهی کنید قول می‌دهیم ایرانی شکل گیرد که هیچ‌کدام از خطرات گذشته را برای آنها نداشته باشد.

مهدوی ارفع با اشاره به اظهارات جان کری تصریح کرد: به نظر گروه مقابل، این تحریم‌ها بوده که ملت ایران را پای میز مذاکره نشانده است اما در عین حال معتقدند در صورتی که تنها یک درجه تحریم‌ها بیشتر شود، آن طیفی که ما را قبول دارد تحت فشار مردم قرار می‌گیرد و این فرصت تاریخی را از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به گره زدن مشکلات زندگی مردم به رفع تحریم‌ها اضافه کرد: این تئوری طراحی شده‌ای است که افکار عمومی مردم را مدیریت می‌کند و مشکلات معیشت و امنیت را به رفع تحریم‌ها گره می‌زند و رفع تحریم‌ها را در گرو مذاکره می‌داند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    هدف آمریکا از مذاکرات براندازی نظام است .
  • ضرغام فیروزی ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    هدف امریکا فقط براندازی نطام نیست بلکه اهداف بعدی ان ریشه کن کردن دین مبین اسلام و تجزیه و کشتار و نابودی ایران است.
  • حسین ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    هشت سال کم نبود؟ جنگ ادامه می یافت که چی بشه؟ آن موقع کفگیر خورده به ته دیگ پولی برای ادامه جنگ نبود در ثانی جنگ هم مغلوبه شده بود ثالثا مگر قدرت های بزرگ اجازه می دادند که ایران برنده جنگ بشه ؟ ان هشت سال جنگ هم خیلی از سرمون زیاد بود.
  • حسن ازساوجبلاغ ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    میجنگیم،میمیریم، خفت،سازش،کرنش،تحقیر،تضعیف،تحریف،.....نمی پذیریم
  • انار ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    فقط و فقط.مذاکره بی نتیجه خواهد شد حتی نصف ایران را بدهیدفقط براندازی نظام نظر امریکاست
  • محمد ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    روندخوبی بودوفرضیه دشمن بودن آمریکاباایران که ایران دراین عدم اعتمادچندگام جلوترازآمریکااست فرضیه رابه یقین وراستی آزمایی موفقیت آمیزی رابه انجام رسانید.دولت مقتدرتدبیروامیدمتشکریم،سربلندوهمیشه پیروزباشیدودلسوزاین مردم قهرمان
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    آی گفتی
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    امروز جوانان ایران در بسیاری از بخش‌های سیاسی، فرهنگی و علمی، مسئولیت‌های سنگینی را بر عهده گرفته‌اند!!! مطمئن هستید؟؟؟ امروز چیزی به دست جوونا نمیدن به جوونا اعتمادی وجود نداره شخصیت نمیدن امکانات نمیدن در حالی که در جنگ تحمیلی جوونای صفر و بی تجربه بودن که حماسه خلق کردند
  • جوادي ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    با تحليل ايشان موافق نيستم . بهتر بود مي گفتند آمريكا با اين مذاكرات دنبال استحاله اين نظام است . منافع استكباري آنها در ايجاد هراس از ما و سر كيسه كردن حكومت هاي غير دموكراتيك منطقه است . اگر ما نباشيم و حكومت صد در صد موافق آنها بوجود بيايد ديگر زمينه هر گونه سوء استفاده براي آنها از بين خواهد رفت . فقط كافيست كه ما افكار انقلابيمان را كمي تعديل كنيم . اين براي آنها بهتر است .
  • ازاد ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    شما دقدقه نظام را نداشته باشید طرف داران واقعی نظام بیدار وهوشیارند وبه تیم مذاکره کننده اعتماد دارند
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    درود بر شما حاج آقاي مهدوي.متأسفانه واقعيت هم همين است. بعضي ميخواهند به هر شكل ممكن دست ما را در دست دشمنان قسم خورده قرار دهند.آن هم به هر بهاي ممكن!!؟
  • رضا ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    جفنگ به این میگن هدف امریکا از مذاکره براندازیه خب عاقل همین تحریما رو ادامه میداد نظام که هیچی کشور ایران هم دیگه وجود نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس