کد خبر 428708
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

کارشناسان معتقدند که سیاست های اشتباه آل سعود در قبال تحولات منطقه از جمله تجاوز این کشور به خاک یمن، دشمنی با ملت های سوریه و عراق و حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی، زمینه ساز تغییر و تحول در هرم قدرت عربستان است.

گزینه جانشینی ملک سلمان
به گزارش مشرق،‌ به باور این کارشناسان، رویکردهای سران جدید این کشور و بویژه ملک سلمان طی ماه های اخیر پس از به قدرت رسیدن نشان می دهد که ساختار سیاسی این کشور نیاز به یک تغییر و تحول در هرم قدرت دارد.

در این باره "مجتهد "  توییترنویس مشهور عربستانی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تویتر به نقل از شاهزاده سعود بن سیف النصر اعلام کرد: خاندان آل سعود درباره لزوم تغییر ملک سلمان متقاعد شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، مجتهد خاطرنشان کرد: خاندان آل سعود تصمیم دارد به زودی پس از اعلام ناتوانی عقلی ملک سلمان او را از قدرت کنار بگذارد.

مجتهد گفت: شاهزاده سعود بن سیف النصر که از نوادگان ملک سعود بن عبدالعزیز است، یک گام به جلو برداشته و شاهزاده احمد بن عبدالعزیز را به عنوان کاندید پست پادشاهی عربستان پس از ملک سلمان معرفی کرد.

شاهزاده احمد بن عبدالعزیز از فرزندان ملک عبدالعزیز وملکه حصه دختر احمد سدیری است و با توجه به سلسله مراتب حاکمیت خود را ولیعهد قانونی عربستان می داند و به همین دلیل با محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد بیعت نکرد.

به گفته مجتهد، شاهزاده سعود بن سیف النصر در صفحه شخصی خود در توییتر افزود: به دنبال از بین رفتن حرمت مرزها و قلمروها و حق و حقوق و بودجه کشور و ناآرامی های سیاسی در کشور تنها ضامن حفظ استقلال و امنیت کشور پس از خدا پدرمان شاهزاده احمد بن عبدالعزیز است.

تجاوز عربستان به خاک کشور مسلمان یمن پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان و تغییر و تحول در کادر رهبری ریاض، تاکنون هزاران کودک را در یمن، سوریه و عراق به خاک و خون کشیده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    بعد از ملک عبدالله ملعون، انتظار حکومتهای چند ماهه در عربستان را می کشیدیم که الحمدالله داره بوقوع می پیونده.
  • مجتبی ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    حکومت های چند روزه و چند ماهه!!!
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    به به خبرهای خوشی در راه است. داره بلم آل سعود چپ میشه
  • عمر ناصر اهلسنت دشمن وهابیت ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    فیلمی از السقوط........طوفان درصحرا.......طوفان دروهابیت جنایتکار داعشی بزودی.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس