کد خبر 428621
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

معاون رئیس‌جمهوری عراق با بیان اینکه آنچه عراق امروز شاهد آن است انقلاب طایفه‌ای اهل سنت علیه شیعیان است، سقوط موصل و الانبار به دست داعش را "توطئه " خواند.

به گزارش مشرق، روزنامه اماراتی الاتحاد نوشت: نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق در سخنرانی خود در همایش قبایل استان کربلا عنوان داشت" ما در موصل شاهد فروپاشی یگان‌های ارتش، فرار فرماندهان و عقب‌نشینی گروه‌های سنی و کرد بودیم.

وی افزود:آنچه در حال حاضر عراق شاهد آن است انقلاب طایفه‌ای اهل تسنن علیه شیعیان است.

مالکی در ادامه تاکید کرد: سقوط شهرهای موصل و رمادی توطئه بود و کسانی که از میادین نبرد گریختند خائن و ترسو هستند و حکم آنان از نظر نظامی اعدام است.

وی در ادامه گفت: تعجب من از این است گه چرا درباره دلیل عقب‌نشینی ارتش و فرار فرماندهان از نینوا و تکریت از کسی سوال نشد؟ چرا حتی یک گلوله از اسلحه پلیس موصل که دستور شلیک داشت، شلیک نشده و این که چه برنامه‌ای برای عملیات تدوین شده بود و ناظر آن چه کسی بود؟

مالکی در ادامه چهره‌های سیاسی مخالف خود به ویژه چهره‌های اهل تسنن را مسوول تحریک نیروها دانست و تاکید کرد: امروز اگر فتنه طائفه‌ای متوقف نشود، بازسازی ارتش فایده‌ای ندارد و باید برای رهایی از تروریسم، از داوطلبان مردمی حمایت کرد.

وی ادامه داد: عزم داوطلبان مردمی باعث توقف عملیات تروریستی شد که روزی ارتش را مختل کرده بود و بسیاری از یگان‌های آن با توطئه از هم پاشیده شده و افقی تاریک و خطرناک پیش روی بغداد قرار داده بود.

معاون رئیس‌جمهوری عراق افزود: در موصل اگر نیروهای عراقی حاضر با تمام توان خود با تروریست‌های داعش می‌جنگیدند و عقب‌نشینی نمی‌کردند، داعش نمی‌توانست پیشروی کند و این توطئه بود که با عقب‌نشنی همه نیروها، ارتش سقوط کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    سوریه و عراق هرگز آزاد نخواهد شد چراکه به محض حمله داعش به یه شهر مردم آن اهالی در همان لحظه اول با داعش بیعت میکنند ، به نظر من جبهه مقاومت برای آزاد سازی عراق و موصل باید اول با شهروندان شهرهای اشغال شده بجنگد و داعش در اولویت دوم قرار دارد ، چرا که شهروندان شهرهای اشغال شده جانشان را برای داعش فدا میکنند
  • ابوالفضل ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    2 0
    این حرفا تفرقه افکنانه است من به اصل خبر مشکوکم
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    چرا؟؟ واقعاً حالا که می بینن اینقدر داعش ظالمانه قتل عام می کنه، اینطور ظالمانه سر می بره، می سوزونه و... چرا بجای اینکه تا آخرین نفس بجنگن، باهاشون بیعت می کنن؟ یه ذره عجیب نیست؟
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    این آقا فقط کارش تفرقه آفرینیه. هنوز نمیدونه که یک قوم یا مذهب رو نباید به صورت کلی خطاب کرد یا مورد قضاوت قرار داد. مملکتی که زیر دست اینها باشه بهتر از این نمیشه.
  • سارا ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 1
    بالاخره یه نفر پیدا شد شفاف واقعیت رو بگه. تمام اینایی که گفته شد باعث شکستهای پی در پی و .. شده. اول باید مردم عراق خودشون با هم آشتی کنن و متحد باشن. توطئه گر ها می خوان مردم ایران رو هم بندازن به جون هم و با نا امن کردن ایران؛ داعش رو نفوذ بدن توی کشور ما. کاش بعضی احمق های فریب خورده، یه ذره از وضعیت عراق درس می گرفتن.
  • محمد ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    اهل سنت از اینکه در اقلیت باشه و در حکومت نقشی نداشته باشه ناراحته چند دهه بر شیعیان حکومت و ظلم کردن حالا می ترسن شیعیان تلافی کنن که این را هم می دونن که دروغه کرد ها هم که با صدام مشکل داشتند با پشت کردن به ایران در صدد اسقلال هستند که به جنگ با ایران و ترکیه و سوریه ختم میشه و پایان ناخوشی براشون داره و میدونن برای همین تعلل می کنن ؟؟؟
  • ناشناس ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    درود بر نوری مالکی شجاع واقعا حق مطلب رو ادا کرد. برخی قبایل اهل سنت عراق هنوز تو عالم زمان صدام سیر میکنن که همه کاره بودن متاسفانه اگر حمایت اونها از داعش نبود داعش این همه پیشرفت نمیکرد. عراق همین الان پر از خائنه هم تو مجلس هم تو ارتش متاسفانه العبادی شجاعت درگیر شدن باشون رو نداره
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    اقلیت !!!!!!!!!!!! هیچی نباشه بالای 50 درصد عراق عرب و کرد سنی است !!!!!!!!!
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    این حرفا نباید زده بشه! یعنی چی! حتی اگر هم چنین اتفاقی افتاده باشه نباید همچنین انتقاداتی کرد که پرده حرمت رو بدره.
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    تفرقه رو کسایی ایجاد کردن که تو الانبار برای خودشون انقلاب راه انداختن فرش قرمز تو موصل برا داعش پهن کردن
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    کدوم حرمت پدر آمرزیده دیگه حرمتی نمونده شما مثل اینکه پنج سالی هست خوابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس