کد خبر 428397
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷

نیروهای کرد در سوریه از پیشروی به سمت پایگاه تروریست های داعش در منطقه «تل أبیض» استان الرقه در سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی یگان های کرد گفت این نیروها بعد از محاصره شهر سلوک که تحت کنترل عناصر تروریستی داعش قرار دارد، به سمت شهرک تل أبیض در مجاورت مرزهای ترکیه پیشروی کردند.

وی افزود: با ورود نیروهای کرد به شهرک سلوک بسیاری از عناصر مسلح داعش گریختند به جز گروه های انتحاری که در داخل شهرک باقی مانده اند؛ از این رو ما برای ورود به مرکز شهر بسیار محتاط هستیم.

سخنگوی نیروهای کرد یادآور شد: پیشروی به سمت شهر سلوک هشداری نسبت به وقوع درگیری در مرزهای ترکیه بین نیروهای کرد و گروهک تروریستی داعش است.

بر این اساس یگان های کرد در صدد ورود به پایگاه داعش در استان الحسکه با کمک نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا و بیرون راندن تروریست ها هستند. نیروهای کرد در ماه ژانویه توانستند با کمک حملات هوایی ائتلاف علیه داعش، مانع از تصرف شهر کوبانی توسط تروریست ها شوند.

در تحولی دیگر، نیروهای امنیتی ترکیه هزاران نفر از آوارگان سوری را که از درگیری های نیروهای و داعش گریخته بودند در گذرگاه مرزی با گلوله پلاستیکی متفرق کردند.

آواره های سوری پشت موانع گذرگاه مرزی «آکچه قلعه» خواهان ورود به ترکیه بودند ولی نیروهای امنیتی ترکیه مانع شدند. مقامات مرزی ترکیه می گویند طی چند روز گذشته بیش از 13500 آواره سوری را به کشور خود راه داده اند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیده بان ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    حالا کجاشو دیدن.داعش حریف تمرینی خوبیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس