کد خبر 428257
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

امیرمحمد زند گفت: سریال چهار قسمتی «گناه چهارم» در بحث شخصیت‌پردازی دارای انسجام شخصیتی است، برای همین هم قصه قادر است تا پایان مخاطب را به سمت خود جذب کند.

به گزارش مشرق، امیرمحمد زند، بازیگر سینما و تلویزیون  درباره سریال چهار قسمتی «گناه چهارم» اظهار کرد: وقتی فیلمنامه این سریال به من پیشنهاد شد، متوجه شدم که کار از کیفیت مطلوبی بهره برده است، به ویژه در بحث شخصیت‌پردازی اکثر کاراکترهای دارای انسجام شخصیتی بودند. برای همین هم قصه قادر است تا پایان مخاطب را به سمت خود جذب کند.

وی افزود: موضوع دیگری هم درباره این سریال وجود دارد. آن هم تیمی است که در ساخت این مجموعه وجود دارد. در این کار گروه کاملاً در خدمت کار است. برای همین سختی‌هایی که بابت فشردگی در کار وجود دارد با حوصله پشت سر گذاشته می‌شود. درباره این کار باید به یک نکته دیگر هم اشاره کنم آن نیز این‌که داستان کاملاً به شکل مستتر موضوعی قرآنی را مورد توجه قرار می‌دهد. این مسئله نیز امتیازی برای فیلم است.

این بازیگر در پاسخ به این که سریال‌هایی که برای ایام مذهبی تولید می‌شود باید چه امتیازی داشته باشند، گفت: اگر بخواهیم به صورت ظاهری به مسئله مورد نظر توجه داشته باشیم باید گفت که این دست کارها حتماً باید به مناسبت‌های مذهبی پرداخته باشند یا اینکه داستان در ایام ماه مبارک روی داده باشد، البته این نوع پرداخت‌ها هم می‌تواند موضوع فیلم‌های دینی باشد، اما تمامی بحث‌های مورد نظر را در بر نمی‌گیرد.

اعتقاد، شرطی مهم برای تولید سریال مناسبتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اعتقاد در تولید کارهای مناسبتی اشاره کرد و توضیح داد: از نگاه من سریال دینی زمانی خواهد توانست جذب مخاطب کند که پیامش بر مبنای اعتقاد سازنده تولید شده باشد. منظور این است که نویسنده یا کارگردانی که پشت کار قرار می‌گیرد به مضمون مورد نظر کار، اعتقاد داشته باشد. این مسئله را در سریال «گناه چهارم» به وضوح می‌‌توان مشاهده کرد.

بازیگر سریال «ستایش» متذکر شد: شرط اعتقاد و باور تنها برای نویسنده و کارگردان ضروری نیست، بلکه دیگر بخش‌های این فیلم و سریال هم باید تا حد امکان به مضمون مورد نظر معتقد باشند؛ البته پرواضخ است که نقش نویسنده و کارگردان پررنگ‌تر است. موضوع دیگری که باید در این بحث به آن اشاره کنم این است که مخاطبان کارهای مناسبتی معمولاً در ایامی چون ماه رمضان بهتر پذیرای کارهای دینی هستند، چون فضای کلی جامعه مساعد تولید و پخش کارهای دینی است.

زند در پایان گفت: ما فیلمسازان و نویسندگان خوبی در عرصه سریال‌های مناسبتی داریم، تنها کافی است که به آنها زمان بدهیم تا کار مورد نظر با دقت و حوصله ساخته شود، اتفاقی که در کارهای مناسبتی سیما متاسفانه روی نمی‌دهد و تعجیل شرط همیشگی این تولیدات است، البته برای رفع این معضل باید سیاست‌گذاران سیما تصمیم بگیرند تا در آینده شاهد این گونه شتاب‌زدگی‌ها نباشیم.


منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس