کد خبر 428103
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

یک زن مهندس ایرانی و از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که در کانادا در یک پمپ‌بنزین مشغول کار بود، در جریان حمله دو جوان سارق به قتل رسید.

 به گزارش مشرق، مریم رشیدی 35 ساله از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شیمی (کارشناس نفت) با همسر و پسر 6 ساله‌اش در شهر کلگری کانادا زندگی می‌کرد.

مریم پس از فارغ‌التحصیل شدن و کسب تخصص در امور نفت و گاز با همسر و فرزندش به کانادا سفر کرد.

احمد شاملو - همسر مریم - نیز به عنوان مهندس نفت و گاز از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شده بود.

مریم قبل از مهاجرت در پتروشیمی بندر امام کار می‌کرد.

سال گذشته زن و شوهر با سفر به کانادا با توجه به مهارت و تخصصشان در رشته مهندسی شیمی سرمایه‌گذاری کردند و همزمان مریم رشیدی برای گذران زندگی به ناچار در «کلگری» کانادا در یک پمپ‌بنزین به عنوان فروشنده بنزین مشغول کار شد تا اینکه یکشنبه هفته گذشته با حادثه مرگباری روبرو شد.

احمد شاملو در این‌باره می‌گوید: روز حادثه در یک تماس تلفنی به من خبر دادند که مریم در حمله دزدان به شدت مضروب شده و حالش وخیم است. به بیمارستان رفتم و به من گزارش دادند که چهار رگ اصلی خون‌رسان به مغزش آسیب دیده و در کماست. شنیدم 2 تن از دزدان جوان اتومبیل پس از سرقت یک خودرو فرار می‌کنند و برای ادامه فرار به پمپ‌بنزین می‌روند تا بنزین بزنند که همسرم باک بنزین اتومبیلشان را پر می‌کند و وقتی می‌بیند دزدان بدون دادن پول بنزین در حال فرار هستند خودش را جلوی اتومبیلشان قرار می‌دهد اما دزدان به سرعت راه می‌افتند که همسرم روی کاپوت ماشین و سپس روی زمین پرت می‌شود، ولی دزدان با زیرگرفتن مریم موفق به فرار می‌شوند.

قتل زن فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف در کانادا

بر اساس گزارش پلیس کانادا، مریم به بیمارستان انتقال می‌یابد و سرانجام روز سه‌شنبه گذشته در حال کما جان می‌سپارد.

پلیس اعلام کرده که سارقان بین 20 تا 25 سال داشته‌اند که با یک وانت مسروقه به پمپ‌بنزین رفته و پس از دریافت بنزین و زیر گرفتن مریم رشیدی فرار کرده‌اند.

قتل زن فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف در کانادا

روز جمعه گزارش رسید که پلیس یکی از سارقان به‌نام «کودی میچل» 20 ساله را دستگیر کرده است و جست‌وجو برای دستگیری همدست او ادامه دارد.

پلیس می‌گوید در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته پمپ‌بنزین موفق به شناسایی هر دو سارق شده است.

قتل زن فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف در کانادا

آنان در بازداشت هستند و تحقیقات ادامه دارد.
منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • پری ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    خدا رحمتش کند ولی چطوری برات کسر شأن نبوده در یک پمپ بنزین کار کنی ولی در ایران حتی حتی معلم خصوصی هم نمیشدی ؟
  • حسین ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    انگار تو کانادا حلوا خیرات میکنند ..........انها هیچ احتیاجی به مهندسان و دکتر های فله ای خروجی دانشگاههای ایران ندارند که از مدرک مهندسی فقط یک کاغذ پاره دارند ندارند فقط کارگر رستوران و پمب بنزین و............میخواهند.
  • همایون ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    عشق فقط ایران با وجود تمام مشکلات خاکه آدمه ... روح این بانو شاد
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    كاش به خانوادش تسليت ميگفتي....روحش شاد متاسفنه تو مرگ يه نفرم ميخوايم بگيم ما بيشتر ميفهميم..
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    خدا بیامرزه ایشون رو.ولی تو مملکت خودت با عزت و شرف خودشم به عنوان مهندس شیمی فارغ التحصیل از شریف زندگی کردن سخته یا تو کانادا ماشین دیگران رو بنزین پر کردن سخته!!!!!!!!!!!
  • معلم شیمی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    تو ایران واسه ی پتروشیمی کار کرده اونجا تو پمپ بنزین شرم آوره این انتخاب واقعا شرم آوره
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 1
    جالبه تویه ایران تویه پتروشیمی بندر امام کار می کرده ولی رفته کانادا تویه پمپ بنزین کار کنه........اخه حماقت تا کجا.......خلایق هرچه لایق.......
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    ایران تو پتروشیمی کار می کرده> خدایا اینا چی فک می کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مجید ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    خاک بر سر شریف که دانشجوش داره تو پمپ بنزین بیگانه کار میکنه
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    فقط تسلیت و تاسف ای کاش کمی هم غرور ملی داشتیم
  • عین سین ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    خیلی های دیگه هم در کشورهای متفاوت میرن و شغل های پائینی در حد گارسونی و مرده شویی و... می کنند اما در مملکت خودمان حاضر نیستند،آخه چرا؟!این مملکت به این خوبی،چرا بیگانه پرستی؟!دست در دست هم دهیم به مهر میهن خود را کنیم آباد
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    چرا بابا اونجا که خیلی خیلی امنیته!!!
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    یک سال بیشتر دوام نیاورد تو مملکت آزادی جنسی و آزادی بیان و آزادی های دیگه! آزادی یه اسمه، اونایی که دم از آزادی مطلق میزنن مجرمان و تجاوزگران و... رو هم آزاد کردن
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    نظرات همرو خوندم ولی تخسیر اداره کنندگان کشور ماهم هست که (درست که نباید اینکار و می کردن) ولی وقتی قدر آدما رو نمی دونیم و درست کشور اداره نمی شه همش رفیق بازی و پارتی بازیو از این حرفهاست از این اتفاقای تحقیر کننده هم می افته دیگه.
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    هی ...
  • ملیسا ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    دلم به حال بچه اش میسوزه که با غم بی مادری باید کنار بیاد!
  • حسینی ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    فوری باخواندن یک خبرناقص جوگیر نشین... احتمالاشوهرش پارتی نداشته وبیکار بوذه مثل میلیونها بیکار دیگه که همگی میدونید..خودش مهندس بوده ولی آیا سمت اودر پتروشیمی بندر امام هم مهندسی بوده یا آبدارچی بوده ومجبور بوده برای دیپلمه های پارتی دار چایی بریزه ...حتما اونجا براشون بهتربوده که ماندگارشدند.خداوند رحمتش کنه وبه خانواده اش صبربده.
  • علی ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    ناشناس فهمیده به نظرت این خبر رو زدن که به خانوادش تسلیت بگی - اولین چیزی که به ذهن هر آدم عاقلی میرسه اینه که چطور یه زن ایرانی باتحصیلات که از این کارها نمیکنه حاضر میشه بره توی یه کشور دیگه توی پمپ بنزین کارکنه - بیشترین خاصیت این خبر عبرت گرفتن برای جامعه هست.
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    آخه به ما چه ربطی داره انسانها آزاد ان هرجا دوست دارن برن مهم حفظ هویته
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    کاش توی ایران از متخصصین بیشتر حمایت بشه که اینجوری سرمایه های کشورمون توی کشور غریب نابود نشن
  • مهدی ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    خدارحمتش کنه ولی توایران وبا استفاده از بیت المال درشریف درس بخونی و بعدشم مهندس شیمی پتروشیمی بشی سخته ولی بری کانادا برای بیگانه بنزین بزنی خوبه!!! من ترجیح میدم درایران از گشنگی بمیرم تا برم بشم کارگر استعمارگرای قاتل
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    چقدر امنیت اونجا بالاست. اصلا نمیدونی. اونجا حتی خانمها دیروفت راحت میرن بیرون.
  • ناشناس ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    اینجا مثل ایران نیست که کار عار باشه شرف داشته کار کرده به شما بیکارا چه که انقد قضاوت میکنید
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    توهین نکنین لطفا ... همه اینجوری نیستن
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    حالا امسال ایشون تو ایران باشن زیر پست مدیریتی و میلیونها حقوق کار نمی کنن و همش پیف پیف می کنن اما وقتی می رن خارج به مسافرکشی و کارکردن تو رستورانم راضی میشن ! این طمع چشم جوانها رو پر کرده و برای عشق خارج و پاسپورت آمریکایی هر چیزی رو حاضرن قبول کنن
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    بهتر که کشته شد با پول و سرمایه ملت تحصیل کرده هم خودش هم شوهرش بعد رفته در خدمت دشمن خونی ملت قرار گرفته به سزای عملش رسیده
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    دوست من مهاجرت هم سختیهای خاص خودشو داره اما بیا فکر کنیم چرا هرروز مهاجرت نخبگان ما داره بیشتر میشه .من فارغ التحصیل برق از دانشگاه تهران هستم ارشد هم برق کنترل از شریف دارم .بعد از 4 سال کار کردن تو اینجا هنوز پول تهیه 20متر خونه تو تهران رو ندارم کل حقوقم میشه 3میلیون با روزی 12ساعت کار .دوستم توی استرالیا با مدرک من داره ماهی 18میلیون میگیره .مشکل درمان و رفاه هم نداره .اما من اینجا میبینم مدیران بیسواد بالاسر من نه امثال من رو به حساب میارن نه از تخصص ودانش ما استفاده درست میکنند .من هم ایران رو دوست دارم اما دیگه خسته شدم .از تحقیر از اینکه یک مشت ادم به ظاهر با تعهد تحقیرت کنند واز انواع رانتها استفاده کنند.
  • حاج عمو ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    حادثه غم انگیزیه ولی حیف از این همه سرمایه گذاری .فرغ التحصیل شریف بعد کارگری در پمپ بنزین در کانادا وحالا پایمال شدن خونش.لااقل حرمت دانشگاهش را نگه میداشت.
  • شمس ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    خدا ایشان را بیامرزد. ای کاش به خاطر پول یک باک بنزین خودش رو جلوی ماشین آنها نمی انداخت
  • مهماندار هواپیما vip ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    خدا رحمتش کند ولی خیلی نادان بود
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    دوست عزیز درست ایران یکم بی عدالتی است ولی ما ها باید باشیم تا نسل درست شه اونجا هم دوستان اگر دارن حقوق بالا می گیرن شما مالیت های 50 % رو با هزینه های بالا رو هم در نظر بگیر شما تو همین کشور خودمون هم اگر واقعا کار بلد باشی و زرنگ راحت برای رشته های مهندسی مخصوصا برق و کامپیوتر بالای ماهی 7 یا 8 تومن می تونی داشه باشی اونجا اگر 12 ساعت کار می کنی شک نکن12 ساعت واقعی ولی اینجا عمرا بالای 4 ساعت کار کنی
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    طرف تو پتروشیمی بندر امام کار می کرده یعنی به هر حال یه شغل داشته و بهانه ی بیکاری وجود نداشت واسه مهاجرتش. آبجی منم فارغ التحصیل شریفه و میگه به جز چند نفر همه همکلاسیها و هم دوره ای هاش رفتن خارج از کشور. فکر می کنید چند درصد به خاطر بیکاری و پارتی بازی و تبعیض های شغلی مهاجرت کردن؟؟ متاسفانه انگیزه ها خیلی کودکانه تر و سطحی تر از این حرفا شده.
  • علی ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    چرا دانشگاه شریف کار فرهنگی روی دانشجو های خود نمی کند و انها را ترغیب به ماند ن در ایران نمی کند؟ چرا باید جوانان با هوش ما برای مشتی دلار بروند کاندا و امریکا و به یک سیستم شیطانی و ضد خدا و ضد شیعه و ضد ایران خدمت کنند ! مگر نمی گویند انسانی که به ظالم کمک می کند نزد خدا مجازات دارد چرا اینها می روند به یک سیستم صهیونیستی ادم کش و تباه کننده کره زمین کمک می کنند. اگر می ماندند می توانستند در دراز مدت تاثیر گذار در علم و اقتصاد ایران باشند و پیشرو باشند
  • اقبال ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    عده ای که با مدارک تحصیلات عالیه دراردپا به کارهای پست مشغولند من نیست . همین یکماه قبل برای استخدام در کافه رستوران کوچک خود ما چند درخواست استخدام بود از این افراد . ۳ مهندس با سابقه کار درایران . اینکه برخی خیال میکنند ما اینجا در بهشت خیالی دلار پارو می کنیم یک اشتباه . اشتباه مهلک اینکه در دام دللالهای یهود در سفارتخانه ها در تهران فریب خورده و با نیت کار جلای وطن می کنند وعاقبتشان میشود این زن که فارق التحصیل شریف بود اما باید برای گذران زندگی نکتبار در کانادا در پمپ بنزین کار کند . این یعنی تاوان جهل خود افراد و کم همتی دولت برای جذب آنها در داخل .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس