کد خبر 428093
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

دادگاه جنایی الجیزه امروز شنبه حکم ۳۱ متهم به قتل «حسن شحاته» رهبر شیعیان در مصر و سه تن دیگر از شیعیان را صادر می‌کند.

به گزارش مشرق، رسانه های خبری مصر، دادگاه جنایی الجیزه به ریاست قاضی «معتز خفاجی» برای صدور حکم 31 متهم به قتل حسن شحاته رهبر شیعیان در مصر و سه تن دیگر و نیز اقدام به قتل 13 نفر دیگر را صادر می کند.

دادستانی به این متهمان اتهام قتل عمد را وارد کرده است.

حسن محمد شحاته یکی از رهبران شیعیان در مصر و سه تن از شیعیان دیگر در زمان ریاست جمهوری محمد مرسی به قتل رسیدند و قاتلان با سلاح سرد و چماق خانه های آنها را محاصره کرده و به زور آنها را وادار کردند که از خانه بیرون بیایند و سپس آنها را تا حد مرگ مورد ضرب و جرح قرار دادند.

افراد ناشناس منزل افسر مصری در العریش را منفجر کردند

شاهدان عینی در شمال سینا گفتند که افراد ناشناس منزل یک افسر پلیس در منطقه حی العبور واقع در العریش را منفجر کردند.

برخی منابع اشاره کردند که منزل این افسر پلیس پیش از این نیز هدف آتش سوزی از سوی افراد ناشناس قرار گرفته بود و آنها شب گذشته نیز بار دیگر با کار گذاشتن بمب دست ساز در مجاورت خانه آن را منفجر کردند و در این حادثه بخش هایی از خانه تخریب شد.

دولت مصر در شبه جزیره سینا در حال مبارزه با گروه افراطی انصار بیت المقدس است که اخیرا به ولایت سینا تغییر نام داده است و این گروه در شبه جزیره سینا تمرکز دارد و تا کنون حملات زیادی را علیه نیروهای امنیتی انجام داده و طی آن تعداد زیادی از این نیروها کشته و یا زخمی شده اند.

سفر نخست وزیر مصر به آفریقای جنوبی

پس از آنکه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر سفر خود به آفریقای جنوبی و شرکت در اجلاس آفریقایی را لغو کرد، ابراهیم محلب نخست وزیر مصر امروز شنبه وارد آفریقای جنوبی شد.

بر اساس این گزارش، محلب و هیأت همراه وی امروز وارد ژوهانسبورگ شده و مورد استقبال تعدادی از مسئولان آفریقای جنوبی قرار گرفتند.

قرار است محلب در اجلاس آفریقای جنوبی به نمایندگی از سوی السیسی سخنرانی کند. ریاست جمهوری مصر روز گذشته اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور در اجلاس آفریقا که قرار است روز یکشنبه در آفریقای جنوبی برگزار شود، شرکت نمی کند.

منابع رسانه ای مصر به نقل از برخی مسئولان نوشتند که علت لغو مشارکت السیسی در این اجلاس، این است که وی ترجیح می دهد در مصر باقی مانده و اوضاع داخلی این کشور را پیگیری نماید.

این در حالی است که لغو مشارکت السیسی در اجلاس آفریقا با درخواست یک سازمان حقوقی در آفریقای جنوبی از مسئولان رسمی مبنی بر بازداشت السیسی به اتهام ارتکاب جرایم جنگی، به محض ورود وی به این کشور همزمان شده است.

در همین رابطه اتحادیه وکلای مسلمان در آفریقای جنوبی اعلام کرد که رسما از دادستانی کل در این کشور خواسته است که به محض ورود السیسی سریعا وی را دستگیر نمایند.

گزارش‌های رسانه ای نشان می دهد که اسناد ارائه شده به دادستانی کل آفریقای جنوبی، دست داشتن السیسی در جنایت های جنگی را تائید می کند و اتحادیه مذکور در نظر دارد به بالاترین نهاد قضائی در آفریقای جنوبی به منظور صدور قرار بازداشت السیسی مراجعه نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مروارید بحرین ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    یعنی واقعاً اون قاتلای سگ صفت محاکمه میشن دوساله دلم خونه و اون صحنه ها رو فراموش نمیکنم مشرق ممنون میشم گزارش کاملتر ارائه بدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس