کد خبر 428049
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

«شیار۱۴۳» دومین اثر سینمای نرگس آبیار قرار است دوشنبه شب ۲۵ خردادماه و در شام تشییع شهدای غواص از شبکه افق پخش شود.

به گزارش مشرق، سه شنبه هفته پیش رو ساعت 4 بعدازظهر میدان بهارستان تهران محل اجتماع تشییع کنندگان 270 شهیدتازه تفحص شده خواهد شد.

چندی پیش پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند.

سردار باقرزاده در این رابطه گفته است: پیکر این شهدا متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای4 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند. برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آنها زنده به گور شدند.

دو سال پیش فیلم سینمایی «شیار 143» در جشنواره فیلم فجر همه را شگفت زده کرد. فیلمی با روایت زندگی مادر شهیدی که سالها در انتظار دیدار فرزندش منتظر مانده بود. این فیلم سال گذشته به سینماهای کشور رفت و شهر به شهر میزبان مادران و خانواده‌های شهید بود.

«شیار143» دومین اثر سینمای نرگس آبیار قرار است دوشنبه شب 25 خردادماه و در شام تشییع شهدای غواص از شبکه افق پخش شود.

پیش از این محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم «شیار 143» گفته بود که این فیلم در هفته دفاع مقدس از رسانه ملی پخش خواهد شد. ظاهرا شباهت روایت شهید فیلم «شیار 143»، به 270 شهیدی که سه شنبه در شهر تهران تشییع می‌شوند، تصمیم فیلمسازان برای پخش در رسانه ملی را عوض کرده است.

سه شنبه ساعت 16 از میدان بهارستان تا معراج الشهدای تهران غوغایی است که نقش اول آن را شهیدان ایفا می‌کنند.این آخرین تشییع با این تعداد شهید دوران هشت سال دفاع مقدس است که مردم شهر خواهند دید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    چه ساعتي پخش ميشه
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    ولی عجب فیلمی است خداییش.... من که هنوز در کما هستم... دستت خدا درد نکنه که چنین انسانهایی افرید به خدا راست میگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس