کد خبر 427908
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم سیب زمینی به ۲۰۰ ، پیاز ۷۰ و گوجه فرنگی ۱۰۰ تومان کاهش یافته است، گفت: کشاورزان خوزستانی برای پرداخت مطالبات خود مجبوربه فروش ماشین، تراکتور، زمین‌های کشاورزی و خانه خود شده اند.

به گزارش مشرق، عباس پاپی‌زاده بالنگان افزود: هرکیلو‌گرم گوجه فرنگی از کشاورزان خوزستانی 100 تا 200 تومان، پیاز 70 تا 200 تومان و سیب زمینی نیز 200 تا 250 تومان خریداری می‌شود.

سخنگوی  سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورران در حال ورشکستگی هستند، ادامه داد:کشاورزان منطقه در وضعیت نا مناسبی به سرمی‌برند و برای پرداخت مطالبات خود مجبوربه فروش ماشین، تراکتور، زمین‌های کشاورزی و خانه خود شده‌اند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های حمل و نقل و برداشت سه محصول گوجه سیب زمینی و پیاز بیشتر از قیمت خرید آن شده است، تصریح کرد: دولت تا به امروز اقدامی برای خرید تضمینی این دسته محصولات کشاورزی نکرده و محصول کشاورزان روی زمین باقی مانده است.

پاپی‌زاده بالنگان تاکید کرد: برخی از کشاورزان راهکار را در شخم محصولات کشاورزی تولید شده دیده‌اند که این امر به معنی هدر رفتن سرمایه‌های ملی است.

وزیر و معاون جهاد کشاورزی در جریان موضوع
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حداقل کاری که دولت در این زمینه می‌تواند انجام دهد خرید تضمینی این محصولات و نگهداری آنها در سردخانه است تا در زمانی که کمبود این محصولات در بازار احساس شد به جای واردات اقدام به بازار تزریق شود.

وی گفت: این موضوعات را  چنیدن بار از مسئولان دولتی پیگیری و  به اطلاع وزیر و معاون معاون وی رسیده شده، ولی نتیجه‌ای در بر نداشته است.

پاپی زاده بالنگان در پایان اظهار داشت: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه قول همکاری داده‌اند اما تا به امروز در مرحله اجرا ورود نکرده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    آب نداریم بخوریم......... تحریمم.......می فهمی؟؟؟؟؟
  • yaser ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    من اینجا دارم گوجه کیلویی 2000 میخرم،اونور ایران، کشاورز بیچاره ورشکست میشه اینور هم شهروند بیچاره!!!!! ایراد از کیه؟
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    برای همه گرونی برای کشاورزم ارزونی
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    امیدوارم که از تدبیر و امید دولت ناامید نشیم
  • کشاورز ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام دولت به جای خرید تضمینی محصولات 4 تا کار انجام بده 1 - مدیریت محصولات کشت شده در سراسر کشور که هر محصوصل در هر سال در کل کشور به اندازه مدیریت شده کشت شود تا محصولات مازاد در نهایت به مصرف دام و طیور و فساد در مزارع نرسد. 2 - احداث کارخانه جات فرآوری محصولات کشاورزی در مناطق مختلفی که کشاورزی توسعه پیدا کرده 3 - احداث مکانهایی در کلیه استانها جهت ارائه مستقیم محصولات کشاورزی توسط کشاورزان بدون واسطه 3 - فعالیت وزارت بازرگانی برای بازاریابی در خارج کشور که کشوری مانند روسیه که در ظاهر با ایران ارتباط خوبی دارد با ترکیه قرارداد عظیم محصولات لبنی و کشاورزی نبندد و دست ایران داخل حنا و پوست گردو بماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس