کد خبر 427714
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش نرخ اجاره خبر داد و گفت: امسال قیمت اجاره پایین‌تر از نرخ تورم است و ما باید با آسیب‌شناسی این حوزه بتوانیم بازار خانه‌دار شدن متقاضیان را تقویت کنیم.

به گزارش مشرق، حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه تعاونی‌ها یکی از دستاوردهای مهم دولت در بخش مسکن طی 30 سال گذشته است، گفت: در طی این سه دهه بسیاری از مردم از طریق تعاونی‌ها صاحب مسکن شدند، بنابراین تعاونی‌ها نقش پررنگی در این حوزه دارند.

وی افزود: ما به جای آنکه تعاونی‌ها را از بخش مسکن حذف کنیم باید آنها را آسیب‌شناسی کنیم و مشکلات آنها را در این حوزه برطرف کنیم.

مظاهریان یادآور شد: ما نباید دستاورد مهم انقلاب طی 30 سال گذشته را حذف کنیم بلکه با آسیب‌شناسی می‌توانیم حضور آنها را برای مسکن‌دار شدن مردم تقویت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قانون مالیات خانه‌های خالی امروز در شورای نگهبان در حال بررسی است، گفت: پس از بررسی آنها می‌توانیم این قانون را در طرح جامع مسکن بکار گیریم و ما در حال حاضر منتظر رأی این شورا هستیم.

مظاهریان با اشاره به اینکه بازار مسکن تحت تأثیر شاخص‌های کلان اقتصادی است، گفت: در صورتی که شاخص‌های کلان اقتصادی به حرکت درآیند بازار مسکن نیز تقویت می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم که شاخص‌هان کلان اقتصادی را تقویت و در ادامه آن بازار خرید و فروش مسکن را رونق دهیم.

وی درخصوص نرخ اجاره نیز گفت: نرخ اجاره در سه سال گذشته منطبق با شاخص‌های نرخ تورم بوده است.

مظاهریان خاطرنشان کرد: امسال در اجرای طرح جامع مسکن در بخش اجاره، بازار آرامی خواهیم داشت و نرخ اجاره به طور قطع پایین‌تر از منحنی نرخ تورم خواهد بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس