کد خبر 427704
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳

شورشیان بوکوحرام با حمله به منطقه ای روستایی در ایالت بورنو واقع در شمال نیجریه ۴۳ نفر را کشته و ۳ روستا را به آتش کشیدند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، شاهدان عینی گفتند، ده ها نفر از عناصر مسلح بوکوحرام به سه روستای «ماتانگالی»، «بورالتیما» و «دیر مانتی» یورش برده و به سمت ساکنان آن آتش گشودند و منازل ساکنان محل را غارت کرده و سپس به آتش کشیدند.

به گفته شاهدان عینی، روستای ماتانگالی بیش از دیگر مناطق آسیب دیده است، چرا که شورشیان بوکوحرام به سمت گروه های مردم شلیک کرده و ۱۶ نفر را به قتل رساندند.

شاهدان افزودند: در این حملات ۴۳ نفر کشته شده و سه روستا به طور کامل در آتش سوخت. بر این اساس افراد مسلح حملات خود را از جنگل «سامبیزا» که پناهگاه شورشیان به شمار می رود، شروع کردند، ارتش نیجریه اخیرا صدهاه زن و کودک گروگان گرفته شدن توسط عناصر مسلح بوکوحرام را از این منطقه آزاد کرد.

گفتنی است محمد بخاری رئیس جمهوری نیجریه متعهد شده شورشیان بوکوحرام را سرکوب کند؛ ولی بعد از به قدرت رسیدن وی در ۲۹ می، حملات این شورشیان از سمت شمال شرق کشور افزایش یافته و تا کنون منجر به کشته شدن دست کم ۱۵۰ نفر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    الان داعشی ها فرایند تصرف را یاد گرفته اند و حتی امریکا و ارتشهای منظم اروپا و ناتو هم نمیتوانند کاری کنند. اگر به سمت اروپا بروند به راحتی اروپا را تصرف و همه مسیحی ها و بودا و یهودی ها را یا گردن میزنند
  • محمدرضا ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    ناشناس 08:04 هیچ چاقویی دسته خودش رو نمیبره ;)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس