کد خبر 427660
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴

سرپرست تیم اعزامی هلال‌احمر ایران به یمن، تاکید کرد: ۶۰ نفر در کشتی نجات حضور داشتند و شبانه روز زحمت کشیدند تا محموله امدادی را به دست مردم مظلوم یمن برسانند.

به گزارش مشرق، دکتر سید مجتبی احمدی با اشاره به روند بارگیری کشتی نجات حامل ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم مظلوم یمن، گفت: از آنجا که ۱۹۰۰ تن از این کمک‌ها به صورت فله‌ای بود، مقداری بارگیری آن به طول انجامید، اما نهایتا ساعت ۲۰:۲۰، بیست و یکم اردیبهشت ماه، کشتی از بندر شهید رجایی جدا و وارد آب‌های سرزمینی جنوب کشور شد و به سمت یمن به حرکت درآمد.
وی با اشاره به همراهی ۱۲ پزشک و جراح داوطلب، ۸ نفر امدادگر جمعیت هلال احمر و همچنین ۴ فعال ضدجنگ و صلح طلب از آمریکا و آلمان و همچنین حضور تیم رسانه‌ای در کشتی نجات، افزود: یکی از بزرگ‌ترین حسن‌ها در روند اعزام این کشتی آن بود که همه با یقین وارد کشتی شده بودند و طرفی قدم به قدم از تجربیات اعزام کشتی به سمت غزه و همچنین تجربیات دیگری نظیر اعزام به سوی سومالی و… استفاده کردیم.

احمدی با اشاره به فرماندهی واحد و خطی در جریان اعزام کشتی نجات، ادامه داد: هر شب جلسات منظم و منسجمی در داخل کشتی برگزار و تمام سناریوهای احتمالی را پیش بینی می‌کردیم؛ از احتمال حمله به کشتی گرفته تا بازداشت آن. تا به این ترتیب در صورت وقوع حادثه با آمادگی قبلی به آن حادثه پاسخ دهیم.

وی افزود: همچنین از طریق شبکه‌های مجازی و همچنین رسانه‌های حاضر در کشتی نیز به شایعات پاسخ‌های لازم و مقتضی داده می‌شد.

سرپرست تیم اعزامی کشتی نجات با اشاره به حداکثر سرعت ۱۵کیلومتر در ساعت کشتی نجات، ادامه داد: زمان ورود کشتی به کریدور عدن و منطقه دزدان دریایی نیز ملاحظات لازم در نظر گرفته شد و اقدامات لازم از سوی حاضران در کشتی انجام می‌شد. نهایتا نیز ۳۱ اردیبهشت ماه کشتی وارد لنگرگاه جیبوتی شد و اول خرداد ماه پهلوگیری در بندر جیبوتی انجام گرفت.

به گفته وی، در ساعات پایانی یکم خرداد ماه نیز کارشناسان برنامه جهانی غذا وارد کشتی شده و متعهد شدند که بار تخلیه شود و کشتی مونا جهت بارگیری پهلوگیری کند. همچنین تاکید کردیم که کمک‌ها باید به بندر الحدیده ارسال شده و به جمعیت هلال احمر یمن تحویل داده شود. احمدی ادامه داد: تخلیه کشتی نجات طی ۶ روز و در سه شیفت متناوب انجام و ۲۵ کانتینر و ۱۹۰۰ تن بار فله تحویل داده شد. به این ترتیب این عملیات امدادی با انگیزه شکست حصر افکار عمومی و رسانه‌ها در جهت کمک به مردم مظلوم یمن به پایان رسید.

احمدی گفت: ۶۰ نفر در کشتی نجات حضور داشتند و شبانه روز زحمت کشیدند تا جمعیت هلال‌احمر به عنوان امین مردم و نظام، امانت مردم را به مردم مظلوم یمن برساند و این نهضت بزرگی بود را در کشتی نجات به سرانجام برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هاجر ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    ازاینکه کمک های مردمی و دولت به دست مردم جنگ زده ی یمن رسید واقعا خوشحال شدم برا همه ی کسانی که در این مهم تلاش کردن دعای خیر میکنم.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    چقدر خواندنی لذت بردیم
  • محمد ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    همچین گفتیدناگفته ها که....؟؟!!
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    به این ترتیب این عملیات امدادی با انگیزه شکست حصر افکار عمومی و رسانه‌ها در جهت کمک به مردم مظلوم یمن به پایان رسید!!!! واقعا گل کاشتین و اقتدار کشور ایران را نشان دادین دست مریزاد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس