کد خبر 427581
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

رئیس سازمان سنجش با ارائه آمار از ظرفیت پذیرش دانشجویان در آزمون سراسری گفت:‌ در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی با ظرفیت خالی در دوره‌ها به جز دوره‌های روزانه روبه‌رو هستیم.

به گزارش مشرق، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش صبح امروز در بازدید از حوزه آزمون سراسری و دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران گفت: آزمون سراسری سال 94، در 463 حوزه امتحانی و 367 شهرستان در زمان مشخص شده و با نظم خاصی آغاز شد.

وی با بیان اینکه برای این آزمون دستگاه‌های مختلف همکاری کرده‌اند، گفت: صبح امروز 360 هزار نفر در گرو‌ه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی آزمون می‌دهند در حالی که کل داوطلبان 887 هزار نفر است و برگزاری آزمون برای یک میلیون و 29 هزار نفر انجام می‌شود.

خدایی اضافه کرد: تا کنون ظرفیت پذیرش نهایی مشخص نشده است ولی فعلاً بیش از 700 هزار نفر ظرفیت پذیرش داریم.

وی ادامه داد: بعد از اعلام نتیجه اولیه که آخر تیر ماه است دفترچه انتخاب رشته توزیع می‌شود و انتخاب رشته نیز دهه اول مرداد صورت می‌گیرد.

وی از وجود ظرفیت خالی در گروه‌های ریاضی و انسانی خبر داد و گفت: وزارت علوم برای پر کردن صندلی‌های خالی برنامه‌های خاصی برای پذیرش دانشجویان خارجی به خصوص از کشورهای همسایه دارد.

خدایی افزود: دانشگاه‌ها باید صندلی‌های خالی را با پذیرش دانشجویان خارجی مدیریت کنند اما البته بحث دوره‌های روزانه نیست زیرا در دوره‌های غیرانتفاعی، پیام نور، شبانه با صندلی خالی مواجه هستیم.

وی ادامه داد:‌در دوره روزانه حدود 110 هزار نفر یعنی یک هشتم داوطلبان پذیرش داریم و با توجه به اینکه دانشگاه‌های آموزش رایگان در بحث تحصیلات تکمیلی گسترش یافته‌اند پتانسیل این بخش به حوزه تحصیلات تکمیلی سوق داده می‌شود.

خدایی گفت: در گروه علوم ریاضی 250 تا 260 هزار نفر ظرفیت داریم و این ظرفیت در گروه انسانی 215 هزار نفر و در گروه تجربی 202 هزار نفر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    حالا برید واسه دانشجوهای خارجی و ارشد کیسه بدوزید
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    کنکور 93 و94 واقعا انتقام گیری بود،به نظر میاد سنجش دنبال اینه که رقابت کنکور رو محدود ترکنه اما این به شرطی خوبه که بقیه ی داوطلبان رو به آزاد و پیام نور حواله ندن و کم کم نظام کنکوری رو حذف کنن تااینکه فقط کسانیکه واقعا دنبال درس خوندن هستند بمونن ، قبولی های پارسال هم به شدت افتضاح بود،همه ی تهرانی ها روفرستادند شهرستان و شهرستانی های خوش خیال رو هم فرستادند تهران و بدبختشون کردند
  • ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    چارلی چاپلین رفیقش را به شکل خروسی چاق که بهترین طعام میتوانست باشد می دید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس