کد خبر 427467
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸

بنابر گزارش منابع یمنی، تجاوز عربستان به یمن تاکنون 10 هزار شهید و 2 میلیون آواره داشته است.

نتیجه 77 روز جنایت آل سعود در یمن
به گزارش مشرق، در حالی که برخی منابع آمار شهدای یمن را تا هفته‌های اخیر نزدیک به 4 هزار نفر اعلام کرده بودند منابع یمنی آمار وحشتناکی از 77 روز تجاوز سعودی ها به یمن ارائه داده‌اند.
 به گزارش ایرنا، «عادل الشجاع» رئیس ائتلاف مدنی یمن گفته:«بر اثر تجاوز 77 روزه عربستان به یمن و درگیری نیروهای مقاومت مردمی با تروریست‌های القاعده و طرفداران رئیس جمهور مستعفی در استان‌های این کشور، تاکنون 10هزار یمنی از جمله 3 هزار زن و کودک شهید و 20 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.»
بر اساس این گزارش، رئیس ائتلاف مدنی یمن شمار آوارگان در داخل این کشور را نیز 2 میلیون نفر ذکر کرد و گفت:«حدود 7 هزار یمنی نیز به کشورهای آفریقایی مجاور یمن از جمله جیبوتی و سومالی پناهنده شده‌اند و صدها هزار آفریقایی مقیم یمن نیز روانه دیگر کشورها شده‌اند».
 رئیس این ائتلاف ضرر مالی تجاوز سعودی به یمن طی این 77 روز را نیز بیش از 100 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود:«زیرساخت‌های یمن که طی 50 سال گذشته ایجاد شده بود تماما توسط جنگنده‌های متجاوز سعودی - عربی تخریب و 99درصد کارکنان بخش خصوصی یمن از کار بیکار شدند.»
 این در حالی است که عربستان با چراغ سبز آمریکا و در سایه سکوت سازمان ملل همچنان به کشتار مردم بی‌گناه یمن ادامه می‌دهد.
عملیات منحصر به فرد
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اما در یک عملیات «منحصر به فرد» علیه یکی از مواضع نظامی ارتش دشمن در منطقه نجران، دو خودروی نظامی دشمن را منهدم کردند. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین برج مراقبت پایگاه نظامی الشرفه سعودی را منفجر کردند. ارتش و کمیته های مردمی روز سه شنبه نیز پایگاه نظامی «خلف جبل الدخان» در «جیزان» را با 11 فروند موشک هدف حمله قرار دادند. دو پایگاه نظامی «ملحمه» و «عین الحاره» نیز هدف موشک‌های یمنی ها قرار گرفت.
 از سوی دیگر یک منبع پزشکی یمنی اعلام کرد، حملات جنگنده‌های سعودی به استان‌های مختلف، 13 شهید و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت.
در همین حال ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند جنگنده سعودی را  نیز در صعده سرنگون کردند.

منبع:کیهان
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    خدا این بشکه های سعودی را لعنت کند و نسلشان را از روی خاک بردارد. الهی آمین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس