کد خبر 427254
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

در حالی که مسئولان وزارت نیرو مدام بر حمایت از تولید داخلی در حوزه صنعت برق تاکید می‌کنند خبرها حاکی از این است که شرکت برق منطقه ای تهران درصدد است ۲ هزار کیلومتر کابل فشار قوی از چین خریداری و وارد کشور کند.

به گزارش مشرق، در حالیکه حمایت از ساخت داخل در اولویت برنامه‌ها و پروژه‌های تخصصی وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه قرار دارد خبرها حاکی از این است که شرکت برق منطقه ای تهران درصدد است 2 هزار کیلومتر کابل فشار قوی از چین خریداری و وارد کشور کند.

اگر چه این موضوع بر خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی است اما به نظر می رسد با توجه به رکود حاکم بر صنعت برق و اینکه کارخانه های حوزه صنعت برق و فعال در کابل سازی وضعیت نسبتا خوبی نسبت به سایر کارخانه ها را دارا هستند این اقدام نمی تواند دلیلی بر واردات کابل به کشور باشد.

بعد از پیروزی انقلاب یکی از رویکردهای نظام جمهوری اسلامی و وزارت نیرو رسیدن به خودکفایی بود که این هدف با همت و تلاش متخصص، اندیشمندان و پژوهشگران تحقق یافته است حال با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه ساخت سیم و کابل در کشور تاکنون صورت گرفته و کابل‌های مقطع 20 ، 63 و 132 کیلوولت توسط بخش‌های خصوصی تولید و به خارج از کشور صادر می‌شوند چه لزومی دارد که این کابل های فشار قوی در این حجم وارد کشور شود.

این اقدام بر خلاف اظهارات مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران است چرا که سید زمان حسینی در سمینار کابل 230 کیلوولت و لوازم جانبی آن که با حضور مدیران، متخصصان و پژوهشگران صنعت برق در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد گفته بود:استفاده از کابل‌های فشار قوی ساخت داخل در پروژه‌های صنعت برق در اولویت قرار داشته و برق تهران در برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود در نظر دارد به تدریج کابل‌های روغنی را جایگزین کابل‌های خشک کند.

حسینی با قدردانی از تلاش‌های بخش خصوصی در تولید و تامین سیم و کابل مورد نیاز کشور یادآور شد: با توجه به تحریم ایران از سوی کشورهای غربی، رویکرد وزارت نیرو حمایت از ساخت داخل است و ما امیدواریم بخش خصوصی امکانات تولید را توسعه داده تا بتواند پاسخگوی نیاز صنایع داخلی باشد.

رشد مصرف برق در شهرهای بزرگی نظیر تهران، ارزش بالای زمین، وجود مشکلات حقوقی در رابطه با معارضین اجرای خطوط هوایی، ناهنجاری و ناهماهنگی مبلمان شهری، مسائل زیست محیطی، حوادث طبیعی و پدافند غیرعامل، توسعه شبکه انتقال و جایگزینی آنها را با خطوط کابلی اجتناب ناپذیر کرده است.

بر اساس این گزارش، اما ورود 2 هزار کیلومتر کابل فشار قوی به کشور که برابر با نیاز 10 سال صنعت برق است امید است از سوی شرکت برق منطقه ای تهران مورد توجه قرار گرفته و این شرکت به موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل توجه ویژه ای داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    در ایران خیلی چیزها تولید می شود یا تولید می شده که به دلیل واردات دیگر از آنها خبری نیست و یا نخواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس