کد خبر 426923
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

«این مسئله تحولی قابل توجه است. ائتلاف سعودی چندین بار اعلام کرده توانایی موشک‌های بالستیک که تحت اختیار ارتش یمن بود را نابود کرده‌ ولی مشخص است این مسئله کاملا رخ نداده است.»

تشدید حملات انصارالله در خاک عربستان
به گزارش مشرق،  وب سایت "العربی الجدید" که از لندن بروز رسانی می شود، گزارش داد:«با اینکه در آستانه مذاکرات صلح ژنو کیان طرف های یمنی قرار گرفته ایم ولی همه باد منتظر تحولات میدانی در جبهه های مرزی باشیم.

این وب سایت قطری در ادامه گزارش داد: «منصورهادی رئیس جمهور {مستعفی} یمن و خالد بحاح معاون وی دو چهره ای هستند که مذاکرات صلح را به معنی مصالحه و سازش با حوثی ها نمی دانند بلکه طی این مذاکرات در پی تنفیذ قطعنامه سازمان ملل علیه انصارالله هستند.»

 این وب سایت در ادامه افزود: «سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا پرتاب موشک‌های اسکاد توسط انصار الله به پایگاه نظامی «الخالد» در منطقه «خمیس مشیط» عربستان سرآغازی برای موشک‌های دیگر خواهد بود؟

این سوال در حالی مطرح می شود که تحولات اخیر نشان می‌دهد  این جنگ، از  مرزها عبور کرده و بخشی از آن در خاک عربستان صورت می‌گیرد. نمونه بارز این مسئله خبر کشته شدن دو نظامی سعودی در ظهران عربستان است که منابع رسمی این کشورآن را منتشر کرده اند.»

 

این وب سایت خبری در ادامه افزود: «انصارالله در حالی نیروهایشان را به شمال و غرب منتقل می کنند که در این مناطق کمتر حملات هوایی صورت می گیرد. هدف از این اقدام بازشدن جبهه در مناطق جازان و نجران است. این نیروها اعلام کردند ده‌ها موشک به سوی پایگاه‌های نظامی عربستان  در این مناطق شلیک شده است.»

این وب سایت در ادامه گزارش داد:«این مسئله تحولی قابل توجه است. ائتلاف سعودی چندین بار اعلام کرده توانایی موشک‌های بالستیک که تحت اختیار ارتش یمن بود را نابود کرده‌ ولی مشخص است این مسئله کاملا رخ نداده و پرتاب موشک‌های اسکاد خلاف این ادعا را نشان می دهد.

پرتاب موشک‌ اسکاد نشان داد اظهارات ائتلاف درباره نابودی سامانه موشکی یمن از روی دقت نبوده است. هر چند که  بکارگیری موشک اسکاد به منزله افزایش تحرکات انصار الله است، ولی از نظر سیاسی کاملا مشخص است هدف از این مسئله تحقق پیروزی معنوی پیش از کنفرانس ژنو است.»

تشدید حملات انصارالله در خاک عربستان
منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    یعنی انصارالله یه سامانه دفاع موشکی درست حسابی نداره که این جنگنده های سعودی رو بیاره پایین؟ انصارالله اگه هزاران موشک داشته باشته بازم فایده ای نداره آخه هم سیلوهای موشکی انصارالله داره هدف قرار میگیره و هم آن جنگنده ها با نبود یک سامانه دفاعی خیلی راحتر دست به بمباران مناطق میزنند
  • میثاق ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    ادعاهای ائتلاف در نابودی توان موشکی یمن تا حد زیادی درست است.زیرا در این مدت طولانی تنها یکبار چنین شلیکی صورت گرفته. در واقع این فرع و حاشیه و استثناییست بر اصل نابودی توان موشکی یمن.مثلا شما نمیگویید که حزب الله توانایی موشکی دارد چون پنج تا موشک به اسرائیل پرتاب کرده به این دلیل این حرف را میزنید ومیگویید که حزب الله دهها(نه پنج) موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرده. در صورت تکرار عملی به دفعات و تعداد زیاد آن عمل را توانایی میگوییم
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    بابا فیلسووووووووووف
  • محمد ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    تا حال عربستان صدها کشته نظامی داده است این سایت های حامی عربستان تلفات عربستان را مثل اسرائیل سانسور وهدفدار اعلام میکنند
  • مسعود ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    اگه درست توجه کنیدنوشته موشک اسکادویاتوان موشکی بالستیک وفرقش باموشکهایی که دراختیارحزب الله هست اینه که هم خیلی بزرگتره وهم ازدقت هدف گیری وتخریب بالاتری برخوردا ره دوست عزیزوگرنه ارپی جی وکاتیوشاهم اسمش موشکه وانواع اون موشک هایی روکه حزب الله ازش برخوردارهست رویمن هم داره واگه تواخبارهای قبلی خونده باشیدبارهاارتش یمن ازشون استفاده کرده پس فرقشون روبدون واین روهم بدون که یه دونه موشک اسکاداخطاری بوده که ارتش یمن میخوادبه عربستان بفهمونه که هنوزازاین سامانه موشکی برخورداره نه اینکه توفکرکنی فقط همون یه دونه مونده درضمن حزب الله یه گروهه ویمن یه کشورپس به دفعات خیلی مجهزتره ...
  • ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    عربستان جنایتکار هواپیماهاشون موشک رو از فاصله 80 کیلومتری شلیک میکنه و بر میگرده وگرنه هیچ یک از هواپیماهاشون بر نمیگشت
  • سرباز ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    به اذن الله...بزودی ضرب شست های انصار الله دردناکتر برای آل سعود خواهد بود. اصل غافلگیری در اصطلاح نظامیان وقتی موثر است که دشمن خیالش را متصور نباشد یا کم اهمیت جلوه دهد! این اتفاق بزودی می افتد چون در این مقطع زمانی و نشست ژنو و تصمیمات آن لازم است!.
  • میثم ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    انشاالله همونطور که شما می گی باشه
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    ان شاالله بزودی آزادی مکه و قدس را می بینیم آماده شوید دیگه وقتی نمونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس