کد خبر 426879
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

اپل شب گذشته در کنفرانس WWDC 2015 نسخه جدید iOS را رونمایی کرد. اگر شما هم صاحب یک آیفون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ هستید احتمالاً می‌خواهید بدانید آیا این آپدیت برای دستگاه شما هم عرضه خواهد شد یا خیر؟

به گزارش مشرق، اپل طبق معمول در آپدیت کردن دستگاه‌هایش دست و دل‌باز بوده و همان‌طور که مشاهده می‌کنید تمامی دستگاه‌هایی که iOS 8 را پشتیبانی می‌کنند به iOS 9 نیز آپدیت خواهند کرد. نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل قابلیت‌های جدیدی مانند Proactive، سیری هوشمندتر، شرتکات‌های کیبورد، بهینه‌سازی عمر شارژ باتری و مالتی‌تسکینگ بسیار بهتر را برای آی‌پد به همراه خواهد داشت.

به این ترتیب آی‌پد ۲، آی‌پد نسل ۳ و ۴، آی‌پد ایر، آی‌پد ایر ۲، آی‌پد مینی ۱، ۲ و ۳ از تبلت‌ها، آیفون ۴اس، آیفون ۵، آیفون ۵سی، آیفون ۵اس، آیفون ۶ و ۶ پلاس و همچنین آی‌پاد تاچ نسل پنجم همگی به iOS 9 آپدیت خواهند شد.

کدام دستگاه‌ها آپدیت iOS 9 اپل را دریافت خواهند کرد؟


البته طبق شایعات گفته می‌شود دستگاه‌های نسبتاً قدیمی اپل که از چیپست A5 استفاده می‌کنند تمامی قابلیت‌های iOS 9 را دریافت نکرده و تقریباً تنها هسته این سیستم‌عامل را خواهند چشید. به این ترتیب شاید آی‌پد ۲ و آیفون ۴اس آنقدرها هم پس از آپدیت پیشرفت نکنند اما به هر حال اپل برخلاف برخی شرکت‌ها به بهانه سخت‌افزار ضعیف آپدیت نرم‌افزاری را از دستگاه‌هایش دریغ نمی‌کند. همچنین گفته شده iOS 9 برای آیفون‌ها و آی‌پدهای قدیمی طوری بهینه شده که سرعت و کارایی دستگاه را نسبت به iOS 8.3 به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

علاوه بر این برخلاف iOS 8 آپدیت جدید تنها حدود ۱.۳ گیگابایت حجم دارد تا حتی گوشی‌ها و تبلت‌های کم‌حجم اپل هم بتوانند به آخرین نسخه آپدیت شوند.

منبع: فارنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس