کد خبر 426815
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

اپل شب گذشته در کنفرانس خود بسیاری از بروزرسانی‌های نرم افزاری را معرفی کرد. iOS 9 نسخه‌ی جدید سیستم عامل موبایل اپل است که اگرچه تغییرات ظاهری بسیاری ندارد اما در بطن آن، قابلیت‌های بسیاری تعبیه شده است.

 به گزارش مشرق، اپل در کنفرانس WWDC 2015 ویژگی‌های سخت افزاری را معرفی نکرد اما در عوض بسیاری از قابلیت‌های نرم افزاری معرفی شد. یکی از این بروزرسانی‌ها مربوط به نسخه‌ی جدید iOS و دیگری مربوط به نسخه‌ی جدید OS X است.

ده ویژگی برتر آی‌او‌اس 9
1-یکی از ویژگی‌های این سیستم عامل حالت Low Power است که با فعال کردن آن در قسمت تنظیمات می‌توان ۳ ساعت به طول عمر باتری دستگاه اضافه کرد. در این ویژگی تمامی منابع محدود شده و نور نمایشگر کاهش می‌یابد.

2-ویژگی دوم مربوط به اپلیکیشن نوت‌برداری یا Notes است.اپل ویژگی‌های بسیار مفیدی را به اپ اضافه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به اضافه کردن چک لیست‌ها، تغییر فرمت متن، اضافه کردن عکس یا عکس برداری همزمان و اضافه کردن آن و رسم کردن تصاویر اشاره کرد.

3-سیری نیز جزو قابلیت‌هایی است که عملکرد آن بهبود یافته است. سیری تمامی دستورات را از کاربر دریافت کرده و اجرا می‌کند. حال سیری قادر است یادآورها یا reminder را بر اساس متن‌های ایمیل و پیامک‌ها تنظیم کند. سیری با دریافت کردن دستور ساده‌ای مانند remind me about this، یادآوری را برای متن مربوطه تنظیم می‌کند. علاوه بر این می‌توان یادآورهایی را بر اساس مکان و محلی که در آن قرار خواهید داشت تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از سیری بخواهید تا تصویری را که مربوط به بازه‌ی زمانی خاص است، نشان دهد، پس از آن سیری اپلیکیشن Photos را باز کرده و به تاریخ مربوطه رجوع می‌کند.

4-تغییراتی در بخش اپلیکیشن سوئیچر نیز اعمال شده که به مراتب بهتر از نسخه‌ی موجود در iOS 8 است. اگرچه این تغییر جزئی است اما می‌توان گفت حتی بخش‌های جزئی iOS 9 نیز شامل تغییراتی شده است.

5-یکی از ویژگی‌های جالب نسخه‌ی جدید این سیستم عامل، جستجوی Spotlight است. حال این بخش به سمت چپ صفحه‌ی هوم انتقال داده شده است. در نسخه‌ی جدید اسپات‌لایت می‌توان ویجت‌های جدید و پیشنهادهای سیری را مشاهده کرد، این پیشنهادها شامل اپلیکیشن‌های متنوع، مخاطبان و دیگر موارد مبتنی بر استفاده‌ی کاربر از گوشی است. iOS 9 در زمان عرضه تمامی ویژگی‌های مفید و اطلاعات مربوط به این بخش را به طور خودکار تولید خواهد کرد.

Proactive Assistant-6 یکی از ویژگی‌های جدید iOS 9 است که اطلاعات مربوط به ایمیل، پیامک‌ها و دیگر جزئیات موجود در دستگاه را به طور خلاصه جمع بندی می‌کند. به عنوان مثال اگر ایمیلی را دریافت کردید که شامل تاریخ و زمان است، iOS به طور خودکار رویداد مربوط به آن را در تقویم ایجاد کرده و با نزدیک شدن به آن تاریخ، کاربر را مطلع می‌کند.

7-برای آیپد نیز ویژگی‌های جدیدی معرفی شد. Slide-Over یکی از این ویژگی‌های بوده که ساده‌ترین راه برای دسترسی به اپلیکیشن‌های متفاوت در دستگاه را ارائه می‌دهد. برای دسترسی به این بخش می‌توان از قسمت راست نمایشگر استفاده کرد که با کشیدن سمت راست، لیست اپلیکیشن‌هایی که دسترسی به آن‌ها آسان‌تر است نمایش داده می‌شوند. برای بالا بردن عملکرد ویژگی Slide-Over، می‌توان از گزینه‌های full-on Split-View و اجرا کردن دو اپلیکیشن در کنار هم استفاده کنید. البته این ویژگی در دنیای موبایل قابلیت جدیدی نیست اما اضافه شدن آن به iOS 9 بسیار خوشنود کننده است. در قابلیت split-view تمامی اپلیکیشن‌هایی که سازگاری دارند می‌توانند به حالت‌های منظره‌ای یا پرتره تغییر حالت دهند.

8-یکی دیگر از ویژگی‌ها حالت تصویر در تصویر است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا پس از آنکه در حین تماشای یک ویدئو، اجرای اپلیکیشن مربوط به پخش را متوقف کرد بتواند پس از اجرا کردن دوباره‌ی این اپلیکیشن ویدئو را از همان جایی که باقی مانده تماشا کند. ویدئو در یک صفحه‌ی پاپ‌آپ کوچک نمایش داده شده که می‌توان آن را به هر نقطه‌ای از نمایشگر انتقال داد. علاوه بر این گزینه‌های پخش، مکث، بزرگ‌نمایی و خروج نیز در این صفحه وجود دارند.

9-کیبورد iOS نیز تغییر یافته و ویژگی تایپ سریع به آن اضافه شده است. همچنین چندین میانبر نیز به کیبورد آیپد اضافه شده که به کاربر این امکان را می‌دهد تا کات، کپی، پیست و فرمت کردن متن را بسیار سریع‌تر انجام دهد. همچنین با قابلیت QuickType می‌توان متنی را در داخل اپلیکیشن دیگر توسط دو انگشت بسیار سریع انتخاب کرد.

10-اگرچه iOS 9 و El Captain شامل تغییرات ظاهری نشده‌اند اما ویژگی‌های جدید و عملکرد خوب، بهبود کلی را به این سیستم‌ عامل‌ها می‌بخشد.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس