کد خبر 425925
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

مربی سابق تیم ‌ملی والیبال با اشاره به عملکرد خوب بازیکنان در بازی چهارم برابر لهستان گفت: بازیکنان ما از نظر ذهنی باید به خودباروی لازم برسند و کمتر دچار استرس و تنش شوند تا روند موفقی را در دیدارهای آینده داشته باشند.

به گزارش مشرق، بهروز عطایی در ارزیابی از روند بازی‌های تیم ‌ملی والیبال در طی چهار بازی گذشته، اظها‌ر کرد: به نظر می‌رسد عملکرد تیم‌ ما بازی به بازی روند رو به رشدی داشته و نسبت به بازی‌های اول در برابر آمریکا مسیر پیشرفت آنها قابل قبول و بهتر بوده است.

وی افزود: با توجه به این که والیبال ما در دنیا شناخته شده و مورد توجه تیم‌های دنیاست در حال‌ حاضر ابزار لازم برای مقابله با تیم‌های برتر دنیا را داریم و از این نظر کمتر دچار چالش هستیم اما باید قبول کنیم که تیم آمریکا در برابر تیم ما بازی تاکتیکی و خوبی را به نمایش گذاشت و با ارائه یک بازی راحت و منطقی والیبال ما را خلع سلاح کرد.

عطایی تصریح کرد: بازیکنان ما از نظر امکانات و ابزار چیزی کمتر از تیم‌های دیگر ندارد و فدراسیون والیبال تمام شرایط و ابزار لازم برای موفقیت تیم را فراهم کرده است، اما چیزی که تیم را برای موفقیت یا عدم موفقیت نگران می‌کند، نبود آنالیزروهای خوب در کنار تیم است که به نظر می‌رسد آنالیزورها نمی‌توانند به خوبی اطلاعات لازم را در اختیار کادرفنی قرار دهند تا سرمربی راهکارهای لازم را برای موفقیت تیم تدارک ببینند. البته این شرایط در دو بازی که برابر لهستان داشتیم روند قابل قبول‌تری داشته و بازیکنان بازی بهتری را به نمایش گذاشتند.

این پیشکسوت والیبال ا‌ضافه‌ کرد‌: اگر تیم ما در بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قوی تری بازی می‌کرد‌ند به طور قطع فشار کمتری را در برابر تیم آمریکا و لهستان تحمل می‌کرد‌ند و بازی‌های راحت و روانی را از خود ارائه می دادند.

وی افزود: تیم والیبال ایران طی سال‌های قبل عملکرد بهتری داشت و توانمندی‌های قدرتمندی را در برابر تیم‌های دنیا از خود نشان می داد به طوری که تمام تیم‌ها به والیبال ایران احترام می‌گذاشتند، البته این احترام هنوز هم وجود دارد. به‌ هر‌ حال تیم ما نیاز به زمان بیشتری دارد تا به خودباوری لازم برسند و شرایط بهتری را در بازی‌های آینده رقم بزنند.

عطایی ترکیب تیم ایران در بازی دوم برابر لهستان را بهترین ترکیب تیم عنوان کرد و ا‌دا‌مه‌ داد: به نظر می‌رسد کادر فنی در سه بازی گذشته ترکیب اصلی تیم را گم کرده بود و چینش درستی از ترکیب ثابت تیم در ذهن خود نداشت، اما در بازی دوم برابر لهستان تیم ترکیب اصلی خود را پیدا کرد و دریافت‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت. در حقیقت هر چقدر ما در بازی‌های قبل در دریافت‌ها مشکل داشتیم در بازی آخر برابر لهستان این مشکل برطرف شده بود و تیم ما توانست بازی اصلی خود را به نمایش بگذارد.

عطایی خاطر‌ نشان کرد: من یقین دارم در ادامه بازی‌ها ما عملکرد موفق‌تری خواهیم داشت و بازیکنان به شرایط آرمانی نزدیک‌تر خواهند شد.

وی یکی از ضعف‌ اصلی تیم را نرسیدن به خودباوری لازم و نگران از شکست‌های بعدی عنوان کرد و گفت: کادرفنی باید از نظر ذهنی تیم را طوری آماده کند که هیچ گونه نگرانی و دغدغه‌ ای برای موفقیت یا شکست بازی‌های آینده نداشته باشند، زیرا ترس از انتقاد و شکست سبب می‌شود تا بازیکنان به جای این که تمرکز خود را روی بازی‌ها معطوف کنند مدام نگران انتقاد کارشناسان و برآورده نکردن انتظارات مردم باشند. کارشناسان و رسانه‌ها باید با نقدهای منطقی این ترس و نگرانی از بازیکنان برطرف کنند.

مربی سابق تیم ‌ملی والیبال در خصوص عملکرد موسوی و معروف در این بازی‌ها اظها‌ر کرد: بحث اصلی ما در این بازی‌ها بحث نفرات نیست، چون بازی والیبال یک بازی انفرادی نیست که بگوییم موسوی و معروف چقدر در پیروزی یا شکست تیم تاثیر مثبتی داشتند. البته نقش معروف و موسوی به عنوان مهره‌های کلیدی تاثیر بسزایی در موفقیت یا شکست تیم دارد، اما این تیم است که باید عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد نه حضور یک یا دو بازیکن.

وی خاطر‌ نشان کرد: در حال‌ حاضر تیم ما با توجه به این که از 12 امتیاز تنها موفق به کسب یک امتیاز از این چهار بازی شده است، کار سختی را پیش‌رو دارد و برای صعود باید تلاش خود را بیشتر کند تا بتوانیم بازی‌هایی که در داخل خانه برگزار می‌شود با پیروزی میدان را ترک کنیم.

عطایی گفت: البته اگر در لیگ جهانی صعود هم نکنیم، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد چون لیگ جهانی یک مسیر است نه هدف. هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک و قهرمانی آسیاست. بنا‌بر‌این ما نباید مسیر موفقیت را در لیگ جهانی دنبال کنیم ،‌ بلکه با شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم خود بتوانیم شرایط موفقیت خود را در مسابقات آینده رقم بزنیم. فدراسیون والیبال باید با کمک کادرفنی خود و کادرفنی با کمک بازیکنان در لیگ جهانی کاری کنند تا بهترین بازیکنان را برای بازی‌های کسب سهمیه المپیک گزینش کنند به هدف اصلی خود در این مسابقات دست پیدا کنیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس