کد خبر 425861
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

رئیس فدراسیون والیبال می گوید منتقدان تیم ملی والیبال جای انتقاد کردن صبور باشند و به این بچه ها افتخار کنند.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی به انتقادها درباره تیم ملی والیبال مان در لیگ جهانی پاسخ داد. او می گوید تیم والیبال ایران فراتر از حد انتظار ظاهر شده و هر بازی بهتر از بازی قبلش بوده است.

انتقادها از تیم ملی کم کم زیاد می شود.

مهم نیست. به نظرم دوستان منتقد باید سعی کنند به تیم ملی کشورمان افتخار کنند. اگر بنای این انتقادها 4 تا باخت باشد که روسیه هم 4 بازی کرده و هر 4 بازی را باخته .پس آنها که قهرمان المپیک هستند و این نتایج را گرفتند باید دار زد. آیا منتقدان شان در روسیه با تیم شان به این صورت است؟

به هر حال مردم به بردهای تیم ملی والیبال عادت کرده بودند. انتظار باخت ندارند.

ببینید شما باید شرایط تیم ها را هم بسنجید. لهستان اگر بازی هایش را برده ، برای این بوده که هر 4 بازی خانگی اش در خانه انجام شده. آنها اصلا راهی نرفتند که خسته باشند.از این هفته باید بازی ها را ببینید. لهستان می رود آمریکا ، باید آنجا این تیم را ببینید ، بعد آمریکا می آید ایران و تازه لیگ جهانی داغ می شود. اساسا شرایط  بازی ها تا اینجای لیگ ،متعادل نیست. اگر شرایط متعادل بود ،نتایج هم فرق می کرد. یکی از دوستان از مقامات محترم که به والیبال علاقمند هستند ، زنگ زده بود و ابراز نگرانی می کرد. گفتم شما برای اینکه در یک کنفرانس سخنرانی کنی وقتی می روی به نیویورک   تا چند روز به دلیل تغییر ساعت ، گیج هستی. حالا فکر کن این بچه ها یک هفته طول می کشد به شرایط عادی برسند. بعد بچه های ما این سفر را رفتند ، جلوی کلی بازیکن 210 سانتی متری ، رقابت کردند. تیم ما به شرایطی رفتند که زمان خواب شان  9 ساعت رفته عقب و یکباره برگشته به شرایط جدیدی. بعد در این شرایط باید بازی هم می کردند. ولی باز هم یک امتیاز از لهستان مان واقعا ارزشمند بود.

پس با این شرایط به بازی با روسیه امیدوارید؟

قطعا چون روس ها برای بازی با ما از آمریکا می آیند و خسته هستند ، احساسم این است که بازی موفقی را پیش رو داریم. به نظرم ما از روسیه می توانیم روی 4 امتیاز حساب کنیم.

در بازی ایران و لهستان اتفاقاتی در زمین بین بازیکنان افتاد که..

اتفاقی که دیشب بین موسوی و قائمی افتاد ، به نظرم قابل ستایش است.هر دو تا بازیکن ما از متعصب ترین بچه های مان هستند. تو میدان همه از جان مایه می گذارند ، می خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند ، نباید بیش از اندازه شرایط را منفی ببینیم. من به عنوان کسی که بازی را می بینم ، مسئله خاصی بین شان ندیدم. مثلا وقتی بازی را دیدم ، دلم به حال شهرام محمودی سوخت او این قدر به خودش فشار آورد که توان راه رفتن هم نداشت.

یکی دیگر از انتقادها هم فریادهای کواچ سر صنوبر بود.

اثر این فریاد را دیدید. آیا بد بود؟ او مربی است. مربی مثل پدر یا برادر بازیکن است. کواچ نوع برخوردش با تیمهایش همیشه همین طور است. سرمربی برزیل کنار زمین اتوکشیده می ایستد؟ پیراهنش را می کشد ، داد می زند ، فریاد می زند. او با این کارش ریتم تیمش را حفظ می کند و بازیکنان با او آشنا هستند.

فریادهایش سر گروه داوری هم حسابی سر و صدا کرد. انگار خیلی استرس داشت.

حق داشت. به دلیل اینکه امتیازات ویدئو چک را به آنها می دادند . بیش از 4 یا 5 بار اشتباه کردند. بالاخره او هم عصبانی می شود . از بیرون نگاه کردن با اینکه وسط میدان جلوی 6 هزار جمعیت در آن فشارها کارت را انجام بدهی ، خیلی فرق دارد. من نظرم علاقمندان باید صبور باشند و اعتماد کنند. بچه ها دارند روز به روز بهتر می شوند .

راستی جایی از حرف های تان گفتید بازی را دیدید. شما هم بازی را مثل ما دیدید؟

اذیت نکنید. فکر می کنم خود مردم خوب مان هم شرایط را درک می کنند. انشالله شرایط سالن در روسیه بهتر خواهد بود . بعد هم که در ورزشگاه آزادی ، با میزبانی خودمان می توانیم از بازی های خوب تیم ملی کشورمان لذت ببریم. اگرچه پیشنهادم به مردم عزیز این است که بازی ها را از سالن ببینند اما به دلیل گنجایش محدود ورزشگاه ، می دانم همه مردم ما بازی های مان را می بینند.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس