کد خبر 425890
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با هشدار درباره افزایش خطر داعش، تأکید کرد که مسؤولان غربی در ارتباط با این گروه تروریستی خود را فریب می دهند.

به گزارش مشرق، "پاتریک کوکبرن" روز یکشنبه در مطلبی تحت عنوان "افزایش خطر داعش و خودفریبی غرب" نوشت: کارهای امروز غرب شبیه کارهای مقامات عالی رتبه امپراتوری چین هنگام  فروپاشی حکومت شان بود زیرا اخبار شکست های متوالی ارتش را دریافت می کردند و با این حال می گفتند که بر دشمن وحشی خود پیروز شده اند .

کوکبرن افزود: غرب و متحدان خاورمیانه ایش تاکنون نتوانسته مانع پیشروی داعش شوند و خوش بینی مفرط مانع سقوط شهر موصل نشد.  

وی خاطرنشان کرد : داعش به 3 دلیل قدرتمندتر و دامنه فعالیتش بیشتر می شود اول اینکه در چند جبهۀ مجزا که هر یک از این جبهه ها هزاران کیلومتر با همدیگر فاصله دارد ، می جنگد و با این حال خود را در میادین جنگ امسال قدرتمندتر از سال گذشته نشان می دهد.  مساله دوم اینکه داعش همچنان مناطق و شهرهای بیشتری را تصرف می کند و حملات هوایی چند ماه گذشته آمریکا و متحدانش مانع توسعه مناطق تحت تصرف این گروه نشده است .

مساله آخر اینکه سیطره داعش بر رمادی ، تدمر و دیگر مناطق عراق و سوریه برخلاف سیطره اش بر شهر موصل غیرمنتظره نبود  و با این حال هیچ کسی در مقابل این گروه تروریستی نَه در عراق و نَه در سوریه نایستاد.

کوکبرن افزود: مسؤولان غربی با شکست های متوالی در عراق و سوریه همانند مسؤولان دوران امپراتوری در چین برخورد کردند و این شکست ها را بی تأثیر در عملیات نظامی خود دانستند، و ادعا کردند که داعش در حال شکست خوردن و عقب نشینی است.

کوکبرن برای اثبات ادعای خود می گوید: آنتونی بلینکن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید که مناطق تحت تصرف داعش در حال پاکسازی است و حداقل 10 هزار نیروی این گروه در حملات هوایی کشته شدند.

کوکبرن خاطرنشان می کند: داعش فقط زمانی عقب نشینی می کند که مسؤولان غربی از فریب خود دست بردارند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس