کد خبر 425825
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص مواضع امام(ره) نسبت به آمریکا گفت: همانطور که قرآن یک سری اصول محکم و متشابه دارد، اندیشه امام و انقلاب اسلامی نیز یک سری محکمات دارد و وقتی ایشان می فرماید اگر آمریکا آدم شود با او رابطه خواهیم داشت. یعنی اصل، استقلال ما و احترام متقابل است.

به گزارش مشرق،  سید رضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در تحلیل خود از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مسئله تحریف امام(ره) اظهار داشت: آنچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا حالا مشاهده کردیم این بوده که هر چه انقلاب اسلامی محکم تر و نفوذ کلام آن در جهان بیشتر می شود، مطمئنا دشمنی ها و پرخاشگری ها علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر و فشارها نیز مضاعف می شود. علت هم این است که انقلاب اسلامی یک پیام مردمی و دینی برای جهانیان دارد که ملت های دنیا وقتی این پیام را شنیده و مطالعه می کنند آن را می پذیرند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد: در دنیای امروز عده ای هستند که این مسائل را برنمی تابند و انتشار پیام انقلاب دولت ها و قدرت های جهان را دچار نگرانی کرده است. از همین رو در خارج از جمهوری اسلامی می خواهند انقلاب را محدود و مهار کرده و از صادر شدن آن جلوگیری کنند. از این رو یکی از راه هایی را که برای مهار و محدود کردن انقلاب انتخاب کرده اند مسئله تحریف است. ما این تحریف را در ادیان الهی هم دیده ایم. مثلا چهره پیامبران و اندیشه آنها را تحریف و کتمان می کنند تا از گسترش محبوبیت پیامبران در بین مردم دنیا جلوگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام(ره) عنوان کرد: مقام معظم رهبری هشدار دادند که تحریف شخصیت امام(ره) آغاز شده و ما باید کاری کنیم که این تحریف انجام نشود. برای اینکه تحریف شخصیت امام(ره) صورت نگیرد باید به اندیشه های ایشان که در طول انقلاب بازگو شده و نوارهای تلویزیونی و سخنرانی ها مراجعه کرد تا اندیشه ناب بنیان گذار انقلاب را دریافت کرد و آن را به دیگران و نسل های بعدی تحویل داد. بدین صورت است که می توان با تحریف کنندگان مقابله کرد.

اکرمی به تحریفات داخلی نیز اشاره کرد و افزود: روزی که انقلاب به رفراندوم گذاشته شد 98 درصد رای آری به جمهوری اسلامی دادند، اما ممکن است که آن جمعیت 2 درصدی الان بیشتر شده باشند چراکه گوش بعضی ها فقط به بیرون است و متاسفانه ماهواره هم کار خود را انجام می دهد. در این بین ممکن است در داخل و خارج کسانی باشند که در پی تحریف شخصیت امام (ره) باشند اما وظیفه ما این است که اندیشه های ایشان را حفظ کنیم.

وی همچنین یادآور شد: افرادی هستند در داخل کشور که می گویند در جنگ و دفاع مقدس خوب بود که وقتی خرمشهر آزاد شد ما جنگ را تمام می کردیم یا در مورد ارتباط با آمریکا می گفتند خوب نبود که دانشجویان بروند لانه جاسوسی را تصرف کنند. برخی نیز بر این اندیشه هستند که دین یک امر شخصی است و بدین صورت به تحریف اندیشه های انقلاب اسلامی بپردازند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص مواضع امام(ره) نسبت به آمریکا گفت: همانطور که قرآن یک سری اصول محکم و متشابه دارد، اندیشه امام و انقلاب اسلامی نیز یک سری محکمات دارد و وقتی ایشان می فرماید اگر آمریکا آدم شود با او رابطه خواهیم داشت. یعنی اصل، استقلال ما و احترام متقابل است. ما فقط اسرائیل را هیچگاه قبول نمی کنیم چراکه رژیمی جعلی است اما اگر روزی آمریکا احترام متقابل را رعایت کرد ممکن است که با این کشور ارتباط برقرار کنیم. این آمریکا بوده که رابطه را قطع کرده و خودشان هم باید پا پیش گذاشته و ثابت کنند که احترام متقابل را حفظ خواهند کرد.

اکرمی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در طول سال های بعد از انقلاب تا به امروز نشانی از احترام متقابل نشان داده یا خیر، گفت: اگر احترام متقابل وجود داشت که امروز رابطه ایران و آمریکا قطع نبود بنابراین آمریکا اشتباهات خود را قبول نکرده است. در طول این سال ها نیز نه امام و نه رهبری هیچ کدام نسبت به ارتباط با آمریکا اظهار نظری نداشتند.


منبع: راه دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس