کد خبر 425760
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

رییس اداره محیط زیست شهرستان فسا در استان فارس گفت: با ادامه آتش سوزی در منطقه میانجنگل فسا، 80 هکتار از جنگل های این منطقه در آتش سوخت.

به گزارش مشرق، سعید هرمزی اظهار داشت: هم اکنون 80 نفر از نیروهای مردمی، انتظامی، سپاه و بسیج، محیط زیست و منابع طبیعی مشغول خاموش کردن آتش هستند.

وی ادامه داد: آتش سوزی منطقه میانجنگل فسا از ساعت 10 صبح دیروز شروع شد و با تلاش های فراوان تا دامنه کوه آتش مهار شده ولی اکنون آتش در ارتفاعات شعله ور است.

رییس اداره محیط زیست فسا گفت: با توجه به وزش باد از ساعات اولیه آتش سوزی، بیم آن وجود دارد که آتش به دشت قشمه ای سروستان ادامه یابد و بخش زیادی از پوشش گیاهی منطقه نابود شود.

هرمزی اظهارکرد: کمتر از یک سال گذشته در تیر ماه 93 بیش از 15 هکتار از این اراضی که محل زیستگاه گونه های حیوانی از قبیل کبک،طیور،خرگوش ،لاک پشت وانواع خزندگان چون انواع مار سمی و غیر سمی و گونه های درختان جنگلی مانند بادام کوهی،بنه ،سنجد و بوته های گیاهی و مرتعی بود در آتش سوخت.

وی بیان کرد:منطقه میانجنگل فسا به وسعت 50 هزار هکتار دارای پوشش گیاهی انواعی از درختان جنگلی مانند بنه ، بادام کوهی، سرو کوهی و کیکم است .

رییس اداره محیط زیست فسا گفت:بخشی از این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده، محل زندگی حیواناتی مثل پلنگ، عقاب، جغد و انواع ماراست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس