کد خبر 425717
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن با اشاره به لزوم جذب حداکثری مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در مسابقات قرآنی تسنیم، گفت: امسال مرحله مقدماتی این مسابقات توسط دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

 به گزارش مشرق، «یوسف افراش» معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم، اظهار داشت: امسال قرار بود برگزاری چهارمین دوره این مسابقات به یکی از نهادهای فرهنگی واگذار شود اما بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری قرآنی دستگاه‌های فرهنگی امسال این مسابقات توسط سازمان دارالقرآن و با محوریت دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی امسال به صورت هماهنگ برگزار نمی‌شود، افزود: برای جذب مشارکت حداکثری دستگاه‌های فرهنگی و کاهش هزینه‌ها این مسابقات امسال در مرحله مقدماتی به صورت هماهنگ برگزار نمی‌شود.

افراش با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی مسابقات تسنیم توسط دستگاه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد، گفت: برای مشارکت بیشتر  و آموزش زیربنایی قرآنی در دستگاه‌های فرهنگی این رقابت‌ها توسط دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود و برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری راه می‌یابند.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن با بیان اینکه هر دستگاه فرهنگی متناسب با برنامه خود می‌تواند مسابقات تسنیم را برگزار کند، خاطر نشان کرد: زمان مشخصی برای برگزاری مرحله مقدماتی و درون دستگاهی در نظر گرفته نشده است اما دستگاه‌های مختلف باید پیش از برگزاری مرحله کشوری اسامی برگزیدگان را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات تسنیم هنوز در شورای سیاست‌گذاری به تصویب نرسیده است، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها مرحله کشوری این مسابقات بهمن ماه امسال برگزار شود البته زمان نهایی باید در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای سیاستگذاری قرآنی دستگاه‌های فرهنگی بررسی شود.

افراش در ادامه با اشاره به تغییرات محتوایی این مسابقات، هدف از برگزاری این مسابقات را تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد انس عمومی با قرآن عنوان کرد و گفت: امسال این مسابقات با هدف زمینه‌سازی جهت شناسایی، جذب و استفاده از نیروهای قرآنی، ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در سطح کارکنان دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آنها و همچنین ترغیب دستگاه‌های فرهنگی به ایجاد فضای تبلیغی و آموزشی با محوریت قرآن کریم، در رشته‌های قرائت تدویر(ترتیل)، حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.

سومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های فرهنگی کشور سال گذشته به صورت هماهنگ در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس