يک کارشناس مرکز سابان طي نشستي درباره ايران به جنبش سبز پيشنهاد داد که اگر بتواند رهبري مصمم‌تر و استراتژي منسجم‌تري را اتخاذ کند، مي‌تواند مسيري را براي بروز نارضايتي‌هاي گسترده باز کند.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق ، دو ماه قبل مرکز سابان وابسته به انديشکده "بروکينگز" نشستي را با حضور 150 کارشناس برجسته و متخصص جهان در حوزه ايران برگزار کرد که تعدادي از مقامات بلند پايه دولت آمريکا نيز در اين نشست حضور داشتند و پيشنهاداتي را درباره چگونگي نفوذ و اخلال در ايران مطرح کردند.
"سوزان ملوني" از کارشناسان ارشد مرکز سابان در بروکينگز در اين نشست با موضوع "بررسي اوضاع ايران پس از اعمال تحريم‌ها" سخنراني کرد.
وي در بخشي از سخنان خود تأکيد کرد: رهبران ايراني مجبورند مجموعه‌اي از موانع و چالش‌هاي خطرناک را در داخل و خارج از مرز‌هاي خود مديريت کنند، به ويژه حجم عظيم تحريم‌هاي سختي که به تازگي بر آنها اعمال شده است.
کارشناس انديشکده صهيونيستي سابان در ادامه با بيان اينکه «به رغم شکست ظاهري، جنبش سبز همچنان به شکل نيرويي مخفي اما قابل توجه پابرجا باقي مانده است»، به رهبران اين جنبش توصيه کرده است: چنانچه جنبش سبز بتواند رهبري مصمم‌تر و استراتژي منسجم‌تري را فراهم آورد، مي‌تواند مسيري را براي بروز نارضايتي که به صورت گسترده در ميان مردم ايران پخش مي‌شود، باز کند.
انديشکده سابان چندي قبل نيز در گزارشي مفصلي راهکارهاي لازم براي براندازي نرم در ايران و حمايت از مخالفان نظام را قبل از انتخابات طراحي کرده بود و در آن گزارش پيشنهاداتي را براي جنبش سبز و آشوبگران ارائه داده بود.
سابان که توسط ميلياردر صهيونيست "حيم سابان "(Chaim Saban) راه‌‌اندازي شده است، وابسته به مؤسسه بروکينگز است.
مؤسسه بروکينگز همان نقشي را در تصميم‌‌سازي استراتژيک براي حزب دموکرات به رياست جمهوري اوباما ايفا مي‌‌کند، که مؤسسه امريکن اينترپرايز براي دولت جمهوري خواهان به رهبري بوش ايفا مي‌‌نمود.
مشرق بزودي اسناد اين کنفرانس را منتشر مي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس