کد خبر 425562
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۸

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت پنج پایگاه سنجش سلامت از تاریخ ۲۳ خرداد گفت:‌فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت و ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا پایان تیر ادامه دارد همچنین ثبت‌نام دانش آموزان میان پایه نیز توسط مدارس انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، مسعود ثقفی درخصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی از اول خرداد آغاز شده و تا پایان تیر ادامه دارد.

وی افزود:‌ شرط ثبت نام دانش آموزان ابتدایی در مدارس تکمیل برگه سنجش سلامت است و بدین منظور خانواده‌ها با مراجعه به مدرسه محدوده زندگی خود برگه سنجش سلامت را دریافت و به پایگاه‌‌های تعیین شده مراجعه می‌کنند. پنج پایگاه سنجش سلامت از تاریخ 23 خرداد در پنج منطقه آموزش‌وپرورش شهر تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند و پس از آن از اول تیرماه در تمام مناطق آموزش‌وپرورش، فعالیت پایگاه‌های سنجش آغاز می‌شود.

ثقفی ادامه داد:‌فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت و ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا پایان تیر ادامه دارد البته برای خانواده‌هایی که بنا به دلایلی از ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس جامانده‌اند،‌فعالیت چند پایگاه سنجش تا آخر شهریور ادامه می‌یابد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درپاسخ به این پرسش که برخی مدارس از خانواده‌ها به دلیل خارج از محدوده بودن ثبت نام نمی‌کنند و این منجر به بروز نارضایتی‌هایی در میان خانواده‌ها شده است،‌گفت:‌هر مدرسه‌ای محدوده ثبت نام مشخصی دارد که نقشه آن در ادارات آموزش و پرورش مناطق موجود است، خانواده‌ها می‌توانند محدوده ثبت نام مدارس را از مناطق آموزش و پرورش دریافت کنند و اگر مدرسه مدنظر آنها خارج از محدوده تعیین شده باشد، نمی‌توانند ثبت نام کنند.

ثقفی بیان کرد:‌ تناسب جمعیتی و عدالت آموزشی حکم می‌کند تا هر خانواده‌ای،‌دانش‌آموزش را در محدوده محل زندگی‌اش ثبت نام کند چراکه در غیراینصورت تناسب دانش‌آموزی به هم می‌خورد. اولویت نخست ثبت نام دانش آموزان براساس محدوده محل زندگی است در موارد استثنایی خانواده‌ها باید به ستادهای ثبت نام مراجعه کرده و پس از بررسی موضوع و خالی بودن ظرفیت مدرسه مدنظر،‌تلاش می‌شود تا مشکل آنها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های ابتدایی از 17 خرداد آغاز می‌شود،‌گفت:‌ثبت‌نام این دانش‌آموزان توسط مدیر مدرسه انجام شده و دیگر نیازی به حضور والدین در مدرسه نیست.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس