کد خبر 425510
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲

مورنس در عین حال تلویحا اعلام کرد هر گونه اقدام در لیبی باید مورد تایید دولت این کشور باشد. وی در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا می توان از نیروی نظامی در لیبی برای متوقف کردن قاچاق انسان استفاده کرد یا خیر، گفت: «لیبی یک کشور مستقل است فرقی نمی کند چه‌کسی آنجا مسئول است».

به گزارش مشرق، پدرو مورنس وزیر دفاع اسپانیا در مصاحبه ای که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد ممکن است به مداخله نظامی بین المللی برای پایان دادن به ناآرامی در لیبی نیاز باشد جایی که داعش در حال باز کردن جای پایی برای خود است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، مورنس در گفتگو با روزنامه پرفروش اسپانیایی «ال پائیس» در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا مداخله نظامی در لیبی صورت خواهد گرفت یا خیر، اعلام کرد: «ما به افغانستان رفتیم تا جلوی آمدن همه اینها را به اینجا بگیریم، ما با همین هدف در عراق، مالی یا سومالی هستیم و هم اکنون ما آن را در نزدیکی خود داریم. ممکن است لازم باشد کاری انجام داد».

وی افزود: «من (اوایل هفته گذشته) از (فدریکا) موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در سنگاپور پرسیدم و وی گفت: باورنکردنی به نظر می آید که همچنان کشورهایی هستند که (با مداخله نظامی) مخالفت می کنند. سوریه را ببینید. برای چهار سال، ما شاهد بوده ایم که آنها یکدیگر را قتل عام می کنند و وتوها مانع (شورای امنیت سازمان ملل) است. این جهانی است که ما در آن زندگی می کنیم».

مورنس بر حمایت اسپانیا از پیشنهاد ایتالیا تاکید کرد؛ پیشنهادی که از ائتلاف تحت رهبری آمریکا که در حال مبارزه با داعش در سوریه و عراق است، می خواهد فعالیت های خود را به لیبی گسترش دهد.

وی گفت: «ائتلافی برای مبارزه با داعش (فقط) در عراق یا در سوریه وجود ندارد بلکه ائتلافی برای مبارزه با داعش وجود دارد».

وی تاکید کرد: «اگر خلافت (داعش) به لیبی گسترش یابد، ائتلاف مجبور خواهد شد اقدام کند».

مورنس در عین حال تلویحا اعلام کرد هر گونه اقدام در لیبی باید مورد تایید دولت این کشور باشد.
وی در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا می توان از نیروی نظامی در لیبی برای متوقف کردن قاچاق انسان استفاده کرد یا خیر، گفت: «لیبی یک کشور مستقل است فرقی نمی کند چه‌کسی آنجا مسئول است».

لیبی که یک کشور شمال آفریقا است، دو دولت و پارلمان رقیب دارد.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس