کد خبر 425248
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

دارنده مدال طلای المپیک لندن با بیان اینکه برگزاری رقابت های فینال در روز دوم رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی قانونی نیست تاکید کرد: در شرایطی به روی تشک می‌روم که شرایط قانونی بر مسابقات حکم‌فرما باشد.

به گزارش مشرق، امید نوروزی درباره حضور در ر‌قابت‌های انتخابی تیم ‌ملی کشتی فرنگی که قرار است پایان هفته‌ جاری در مشهد مقدس برگزار شود، اظها‌ر کرد: من در این باره یکسری حرف‌ها دارم که پس از مسابقات انتخابی خواهم زد. متاسفانه شرایط برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی قانونی نیست و اینکه قرار است رقابت‌های فینال در روز دوم برگزار شود به هیچ وجه منطقی و بر اساس قانون دنیا نیست.

وی تصریح کرد: من حاضرم از صبح تا بعد از ظهر کشتی بگیرم و به شرفم قسم هیچ اعتراضی هم نکنم، چرا که اگر قرار است در جهان و المپیک به مدال طلا برسم زشت است برای من که بخواهم از حضور در انتخابی تیم ‌ملی شانه خالی کنم و اگر این کار را انجام دهم دیگر به درد نمی خورم.

دارنده مدالهای طلا و نقره جهان با بیان این که نسبت به برگزاری ر‌قابت‌های فینال در روز دوم انتخابی تیم ‌ملی شدیدا معترض است، گفت: اگر کسی فکر می‌کند حرف من غیر منطقی است بیاید تا توجیه‌اش کنم. ر‌قابت‌ انتخابی تیم ‌ملی بسیار مهم و سرنوشت ساز است و نباید آن را با ر‌قابت‌های بی ارزشی همچون قهرمانی کشور یا ر‌قابت‌های استانی اشتباه گرفت. قوانین انتخابی تیم ‌ملی باید بر اساس قوانین روز دنیا باشد. همان طور که در مسابقات جهانی و المپیک تمامی ر‌قابت‌ها در یک روز برگزار می‌شود در ر‌قابت‌های انتخابی هم باید فینال در همان روز برگزار شود نه این که من با 68 کیلوگرم وزن یک روز پس از آغاز ر‌قابت‌های انتخابی آن هم در بعد از ظهر با یک کشتی‌گیر 75 کیلوگرمی مبارزه کنم.

فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم تیم ‌ملی در پاسخ به این سوال که اگر تغییری در زمان برگزاری ر‌قابت‌های فینال اتخاذ نشود چه تصمیمی را می‌گیرد؟ گفت: من به خوبی در حال تمرین هستم و به مشهد هم می‌آیم و وزن کشی می‌کنم، اما برای حضور بر روی تشک باید ببینم شرایط چگونه خواهد بود. اگر قرار باشد منی که سال‌های سال بدبختی کشیده‌ام در هر شرایطی کشتی بگیرم برای من خیلی بد است و من تن به هر شرایطی نخواهم داد. نهایتش اگر اوضاع فرقی نکرد می گویم خداحافظ و کشتی نمی گیرم. من به چند نفر گفته‌ام که به رییس فدراسیون بگویند طبق قانون مسابقات باید در یک روز برگزار شود نه این که بخواهند بعد از ظهر فردای روز نخست فینال را برگزار کنند. من آماده هستم و تا دقیقه 90 هم صبر می‌کنم تا در انتخابی کشتی بگیرم و مشکلی هم برای این موضوع ندارم، اما باید این کار در شرایط قانونی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از تمامی نفرات حاضر در رقابتهای انتخابی توسط ماموران وادا تست دوپینگ گرفته شود خاطرنشان کرد: حدود 70 نفر در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به روی تشک می‌روند و برایشان کاری ندارد از این تعداد تست دوپینگ بگیرند که باید توسط ماموران وادا صورت گیرد. مگر احسان لشگری مقابل حریف خود دوپینگش درآمد در رقابت های انتخابی تیم ملی نباخت؟ آیا او توانست مانند سابق به کشتی بازگردد؟ شک نکنید احتمال دوپینگ برخی‌ها وجود دارد و باید به طور جدی با این موضوع برخورد شود. در این چند سال خیلی از کشتی گیران شاخص قربانی دوپینگ برخی دیگر شده اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی مرادیفر ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    من با ایشان موافقم نوروزی سالها برای این اب وخاک افتخار افریده وباید از تجربه وسنوات او بها داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس