گفته می‌شود بحث کاشت موی زنده و قابل رشد همچنان در مرحله پژوهشی و فاز حیوانی در حال آزمایش و پیگیری است و هنوز وارد مرحله‌ی اجرایی نشده است.

به گزارش مشرق، این روزها رفع مشکل طاسی سر در مردان به دغدغه‌ای تبدیل شده که شاید تا چند سال قبل کمتر کسی به فکر بهبود شرایط ظاهری سر خود بود اما در حال حاضر تمایل زیاد برای کاشت موی قابل رشد و رسیدن به ظاهری متعادل برای مردان وسیله‌ای شده تا سود جویان متقلب با دادن وعده‌های دروغین به افراد و جلب توجه و استفاده از روش‌های غیر متعارف پول‌های کلانی به جیب بزنند. چرا که اکثر افرادی که مورد سوء استفاده مالی قرار می‌گیرند را مردان جوان تشکیل می‌دهند.

می‌توان گفت: از بین 25 سال به بعد حدود 70 درصد ریزش مو قابل انتظار در مردان انجام شده به همین دلیل پس از ورود به دهه‌ی سوم زندگی می‌توان طراحی و تصمیم‌گیری بهتری را برای کاشت مو صورت داد.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده متخصص پوست و مو و رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی در رابطه با کذب بودن وعده‌ی شبکه‌های ماهواره‌ای می‌گوید: تبلیغاتی که در ماهواره‌ها صورت می‌گیرد واقعیت نداشته که توسط مراکز غیر مجاز و فاقد کیفیت انجام می‌شود و اغراق و بزرگ نمایی غیر واقعی این شبکه‌ها فقط برای جذب مشتری است.

وی در رابطه با وعده‌ی کاشت بیش از 16 هزار تار مو در یک جلسه که بزرگترین دروغ برای جلب مشتری است، اظهار کرد: کاشت مو با تعداد بالا به بیمار آسیب می‌رساند چرا که باعث ایجاد خط موی پهن و آسیب به بافت مو می‌شود. همچنین به دلیل تنظیم نامناسب گرافت‌ها ممکن است شرایط از بین رفتن موی طبیعی فرد هم فراهم شود. پس بهتر است کاشت مو با تعداد بسیار بالا حداقل در 2 جلسه صورت پذیرد و در مرحله اول موهای کمتری کاشته شود که در این صورت دارای قابلیت رشد 100 درصدی خواهد بود.

 آسیبی که پس از کاشت با تعداد بالا به سر بیمار وارد می‌شود حتی به دست پزشکان حاذق و هم قابل جبران نخواهد بود.

در حال حاضر بحث استفاده از سلول‌های بنیادی برای کاشت موی قابل رشد وسیله‌ای شده تا مراکز غیر مجاز و مختلف بتواند مشتری‌های بیشتری را جذب کنند. درحالی که واژه استفاده از سلول‌های بنیادی هنوز در مرحله‌ی تحقیقات است.

نیل فروش زاده همچنین تصریح کرد: مراکزی که با عنوان تزریق سلول‌های بنیادی، کاشت مو را انجام می‌دهند به جای این کار از روش PRP استفاده می‌کنند چون بحث استفاده از سلول‌های بنیادی همانطور که قبلا گفته شد هنوز در مرحله‌ی پژوهشی است و در مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی تهران و موسسه رویان به طور مشترک و فقط در فاز حیوانی در حال پیگیری است.

این متخصص پوست تاکید کرد: افرادی که تمایل به کاشت موی خود دارند به مراکز مجاز و دارای تاییدیه و همچنین پزشکان  حاذق مراجعه کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس