کد خبر 424766
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

مربیان زیادی در طول مدیریت فلورنتینو پرس در رئال مادرید فعالیت کرده‌اند و در این میان سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران کمترین هزینه را به این مدیر بلندپرواز تحمیل کرده است.

به گزارش مشرق، در زمان مدیریت فلورنتینو پرس در رئال مادرید ویسنته دل بوسکه 118 میلیون یورو برای این باشگاه خرج تراشید، این رقم در سال 2000 بسیار نجومی بود و بعد از 15 سال هنوز هم یک رقم عجیب و غریب در دنیای فوتبال است. در آن زمان پرس برای دل بوسکه بازیکنانی نظیر فیگو 61 میلیون یورو، کونسیسائو 24 میلیون یورو، ماکله‌له 13 میلیون یورو و سولاری 4 میلیون یورو خریداری کرد.

مربی بعدی رئال مادرید در زمان مدیریت فلورنتینو پرس، کارلوس کی‌روش بود که در زمان او تنها یک بازیکن خریداری شد و آن هم به دستور مرد پرتغالی نبود، در واقع کی‌روش با همان بازیکنان شاغل در مادرید برای انجام تعهداتش رضایت داشت و بیشتر به بازیکنان جوان تیم دوم رئال مادرید علاقه نشان می‌داد، در زمان او دیوید بکام به مبلغ 35 میلیون یورو خریداری شد.

سرمربی بعدی کاماچو بود که دستور خرید ساموئل 25 میلیونی و وودگیت 20 میلیونی را برای خط دفاع صادر کرد و پرس اوون را هم به مبلغ 12 میلیون یورو خریداری کرد.

واندرلوی لوکزامبورگو دیگر مربی رئال مادرید بود که در زمان مدیریت پرس بر سر کار آمد و بیش از 90 میلیون یورو هزینه روی دست مادرید گذاشت، راموس 27 میلیونی، روبینیو 25 میلیونی، باپتیستا 20، سیسینیو 8، دیگو 6 و گارسیا 5 میلیون یورو برای رئال مادرید هزینه داشتند.

 

مانوئل پیگرینی مربی بعدی رئال مادرید بود که دستور خرید کریستیانو رونالدو 96 میلیون یورویی را صادر کرد، کاکا 65 میلیون یورویی دیگر خرید نجومی رئال مادرید در آن زمان بود، بنزما 35 میلیون یورویی، آلونسو 30، آلبیول 15، نگردو 5، گرانرو 4 و آربلوا 4 میلیون یورو از دیگر خریدهای زمان مربیگری پیگرینی بود.

سرمربی بعدی رئال مادرید خوزه مورینیو بود، در زمان او دی ماریا 25، اوزیل 15، خدیرا 10، پدرو لئون 10، کاروالیو 8 و کانالس 5 میلیون یورو خریداری شدند.

و در نهایت، آنچلوتی ایتالیایی که 172 میلیون یورو برای باشگاهش هزینه داشت، گرت بیل 91 میلیون یورویی، ایارامندی 39 میلیونی، ایسکو 30 میلیون یورویی، کارواخال 7 میلیونی و کاسمیروی 6 میلیون یورویی در زمان مربیگری کارلتو خریداری شدند.

در مجموع، پرس در زمان مدیریت خود و البته تا امروز، 34 ستاره خریداری کرده و برای این 34 بازیکن، بیش از 800 میلیون یورو هزینه کرده است. در این میان کارلوس کی‌روش کمترین هزینه را برای رئال مادرید در پی داشته و مانوئل پیگرینی بیشترین هزینه را به ثبت رسانده و رکورد خرید‌های زمان مدیریت پرس را به نام خود ثبت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس