کد خبر 424706
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۴

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: کوشک و دلبر بعد از زادو‌ولد به زیستگاه گذشته خود در منطقه نیمه اسارت و حفاظت‌ شده باز خواهند گشت.

به گزارش مشرق، هومن جوکار در خصوص آخرین وضعیت کوشک و دلبر اظهار داشت: طی معاینان روز گذشته و بررسی‌ها فضای نگهداری آنها حال کوشک و دلبر خوب است و در سللامت کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه هنوز کوشک و دلبر زاد و ولد نداشتند، گفت: در خصوص انتقال این دو باید بگویم نمی‌توانیم سریعاً اقدام کنیم ولی بعد از زاد و ولد کوشک و دلبر در منطقه نیمه اسارت زیستگاه گذشته همراه با نصب گردنبد ماهواره‌ای در طبیعت رها خواهند شد.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با اشاره به اینکه امید است زاد و ولد کوشک و دلبر در اواسط خرداد تا تیر ماه امسال صورت گیرد، افزود: بعد از رهایی این دو حیوان طعمه‌های طبیعی در اخیتارشان در منطقه حفاظت شده قرار خواهد گرفت.

جوکار با بیان اینکه اکنون طعمه کوشک و دلبر خرگوش و حیواناتی است که در طبیعت طعمه آنها نیست، اظهار داشت: موضوع رهاسازی و انتقال این دو حیوان نیاز به زمان بلند مدت دارد که باید بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص مشاهده یوزپلنگ در مناطق مختلف، ادامه اداد: خبر خوشی که در این میان وجود دارد حضور پررنگ توله و مادر و تعداد یوزپلنگ‌ها در طبیعت است که شماهده شده است و این تعداد در یک ماه گذشته رو به افزایش بود.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی بیان کرد: در منطقه توران و میاندشت تعداد توله و مادر یوزپلنگ بیشتر مشاهده شده است که این نشان از زاد و ولد این گونه از حیوانات در حال انقراض است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس