رئیس مجلس از ظرفیت بالای ایران برای صدور خدمات بهداشتی و تخصصی به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در کشور قابلیت‌های لازم برای پیشرفت‌های پزشکی و درمانی بسیار وجود داشته که باید بسترهای لازم را برای این امر فراهم آوریم.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد(ع) تبریز با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد امام رمان(عج) اظهار داشت: قطعاً همه فیوضات الهی در زمان‌های مختلف از طریق امام زمان (عج) به تمام موجودات می‌رسد، البته این وابستگی تنها ظاهری یا فکری نیست بلکه وابستگی وجودی است.

به گفته وی، یکی از مسائل مهم در کشور موضوع سلامت است که باید قدردان پیشرفت‌هایی باشیم که در یکی و دو سال گذشته رخ داده و اقدامات ارزشمندی برای تربیت نیروهای متخصص انجام گرفته و ظرفیت مطلوبی بوده که مردم داخل کشور و کشورهای همسایه می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

لاریجانی با اشاره به وضعیت نابسامان بهداشت و درمان در سال 92 که در اثر جهش قیمت ارز و کمبود منابع بهداشت به وجود آمده بود، تصریح کرد: در سال 93 و 94 این وضعیت نابسامان را با کمک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزارت بهداشت ساماندهی کردیم تا یک جهشی ارزشمند برای حل مسائل بهداشت و درمان مردم و کاهش هزینه‌های درمان در کشور حاکم شود.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اقدامات انجام گرفته در این زمینه باعث ایجاد نوعی آرامش روانی در مردم و مدیریت بهتر بیماری از سوی آنان شد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم منابع قابل توجهی در سال 93 به این امر اختصاص یافت، ادامه داد: در سال 94 درصدی به مالیات ارزش افزوده اضافه شده تا یارانه‌هایی برای بهداشت و درمان در نظر بگیریم تا از این رهگذر ظرفیت بسیار مطلوبی برای بخش سلامت مهیا شود.

لاریجانی گفت: همه این اتفاقات نشانگر این موضوع است که در کشور قابلیت‌های لازم برای پیشرفت‌های پزشکی و درمانی بسیار وجود داشته و ما باید بسترهای لازم را برای این امر فراهم آوریم.

رئیس مجلس تأکید کرد: کشورهای همسایه نیز می‌توانند از این ظرفیت نیروی متخصص ایران بهره‌مند شده و شرایط بهداشت و سلامت خود را سامان دهند.

وی از مسئولان بیمارستان امام سجاد (ع) درخواست کرد به میمنت اعیاد شعبانیه 20 روز به شکل رایگان به مردم تبریز در این بیمارستان ارائه خدمات دهند.

لاریجانی گفت:‌ قطعاً مردم آذربایجان حق زیادی در تفکر اصیل اسلامی و در جریان انقلاب دارند و این از حقوق مردم است که در یک بستر سامان یافته‌تری در حوزه بهداشت زندگی کنند.

بر اساس این گزارش، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 133 تختخوابه امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد تبریز ظهر امروز همزمان به نیمه شعبان به بهره‌برداری رسید.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز دارای 2 هکتار مساحت، 20 هزار متر مربع زیربنا دارای هفت اتاق عمل، 27 تخت ویژه، بخش‌های درمانگاه، اورژانس، کودکان، جراحی، داخلی و زنان است.

گفتنی است، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به صورت همزمان سه پروژه رفاهی بهداشتی شهر تبریز را مورد بهره‌برداری قرار داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس