کد خبر 423844
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸

معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا که به خاطر دیدگاه‌های جنگ‌طلبانه کماکان از چهره‌های منفور در سیاست آمریکا محسوب می‌شود در مصاحبه‌ای خواستار حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران شده است.

به گزارش مشرق، «دیک چنی» معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در مصاحبه‌ای با انتقاد از سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی، خواستار حمله به ایران شده است.

«چنی» در این مصاحبه با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته آمریکا باید آماده حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران شود. او علاوه بر آن از ارسال تسلیحات بیشتر به متحدان آمریکا در شرق اروپا و برگزاری مانورهای نظامی بیشتر در لهستان با هدف آنچه مقابله با روسیه نامیده هم طرفداری کرده است.

«چنی» پس از گذشت ۶ سال از عدم حضور در صحنه سیاست کماکان یکی از چهره‌های منفور در عرصه سیاست این کشور محسوب می‌شود. نتایج یک نظرسنجی روزنامه اکونومیست در ژوئن سال ۲۰۱۴ نشان داد اکثر مردم آمریکا هنوز نگرش‌های منفی به وی دارند. منتقدان چنی او را به به خاطر نقش مهم در حمله به عراق، راه‌اندازی برنامه شکنجه و بازجویی و شنود مکالمات شهروندان به ارتکاب جرائم جنگی متهم می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ایرانی ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    به قول آقامون غلط می کنید . . . ایران ما . . .مثله عراق ، افغانسان ، سوریه و یمن . . . نیست . چپ نگاه کنید به این مرز و بوم ، تاوان سخی خواهید داد . اولین تیری که وارد مرزهای این کشور شه ، مثله آوار رو سرتون خراب میشیم . اولین اتفاق هم ، با خاک یکسان شدن ، تولتون اسرائیله . فقط کافیه رهبرمون امر بفرمایند . بالای 10 میلیون نیروی نظامی داریمو بالای 20 میلیون جوون با غیرت . با 40 تا کشور حریف ایران 30 میلیونی و زخمی سال 59،60 نشدید ، حالا چجور حرف از حمله به ایران ابر قدرت میزنید؟بس کنید این شانتاژای زسانه ای قدیمیو . ما اگر از این حرفا می ترسیدیم ، همون دهه هفتاد داستان انرژی هسته ایو جم می کردیمو این همه سال فشار تحریمای ناجوانمردانرو به جون نمی خریدیم
  • ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    سنگ بزرگ نشانه نزدن است
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمتواند بکند.
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اینهم نشانه پرخوری شبانه است که باعث هذیان گفتن میشه
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اینجا ویتنام وژاپن نیست احمق
  • مهدي ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خوي وحشي گري در آمريكائيها تمامي ندارد ما بايد هوشيار و آماده باشيم تا جواب اين ابلهان را با پاسخ سخت بدهيم
  • سید محسن میرخانی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گندی که تو عراق و افغانستان وسوریه زدین رو جمعش کنید ایران بمونه واسه بعد میترسم تو گلوی مبارک گیر کنه
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    بی تردید این فقط ادعا است جراتی در کار نیست فقط برای فشار جهت تحمیل موارد غیر منطقی است آنها معتقدند با صرف زبان دیپلماتیک کار جلو نمی رود باید مرتب تهدید را هم چاشنی مذاکرات کنند تا تیم ایرانی را مرعوب خود نمایند اشکال تیم ما اینست که فکر می کنند با صرف منطق طرف رام می شود ولی گاهی فشار قدرتمند لازم است اگر باور کنیم آنها بسیار نیازمند یک توافق اند مثلا گاهی حتی یک اقدام ساده نظیر تعلیق مذاکرات کار ساز تر از ادامه خود مذاکرات خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس