تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با پیروزی برابر نفت در تهران ضمن کسب عنوان قهرمانی رقابتهای جام حذفی، سهمیه حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را بدست آورد و نفت را به پلی‌آف فرستاد.

ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی ایران شد/ حسرت جام بر دل نفتی‌هابه گزارش مشرق، دیدار فینال بیست و هشتمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه بین تیم‌های نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه تختی برگزار شد که این بازی با برتری ۳ بر یک تیم ذوب‌آهن به پایان رسید تا این تیم اصفهانی برای سومین مرتبه فاتح جام حذفی ایران شود.

ذوب آهن اصفهان که درسالهای 82 و 88 نیز قهرمان جام حذفی شده بود، امروز با کسب سومین عنوان قهرمانی در جام حذفی به صورت مسقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد.


سپاهان اصفهان و تراکتورسازی دیگر تیم های حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان خواهند بود.

در این بازی که با قضاوت محسن ترکی برگزار شد، وحید امیری بازیکن تیم نفت در دقیقه ۴۶ تیم میزبان را پیش انداخت اما قاسم حدادی‌فر (۴۸)، مهدی رجب‌زاده (۵۰) و کاوه رضایی (۸۰) برای ذوب‌آهن گلزنی کردند تا این تیم در خانه حریف جام قهرمانی را بالای سر ببرد. (فیلم خلاصه فینال جام حذفی را در اینجا ببینید)

سعید لطفی، وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا از تیم نفت تهران و قاسم حدادی‌فر، علی حمام و مهدی رجب‌زاده از تیم ذوب‌آهن بازیکنان اخطاری این مسابقه بودند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که در رقابتهای لیگ به عنوان چهارمی رسیدند، با این قهرمانی سهمیه حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را بدست آوردند. شاگردان علیرضا منصوریان هم که در هفته‌های پایانی لیگ پانزدهم فرصت قهرمانی در این جام را از دست داده و به مقام سومی رسیدند، با ناکامی در فینال جام حذفی همانند سال گذشته به بازی پلی‌آف رفتند تا در صورت موفقیت در آن مسابقه، فرصت حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

تیم نفت میزبان فینال جام حذفی با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدامین حاج محمدی، علیرضا عزتی، لئوناردو پادوانی، سعید لطفی، ایمان مبعلی، آرش رضاوند، وحید امیری، غلامرضا رضایی، کمال کامیابی‌نیا و علی قربانی در این مسابقه به میدان آمد و محمدرشید مظاهری، هادی محمدی، علی حمام، مهرداد قنبری، کارلوس سانتوس، قاسم حدادی‌فر، مهدی پورمهدی، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی رجب‌زاده و کاوه رضایی نفرات تیم ذوب‌آهن را تشکیل دادند.

مردان یحیی گل‌‌محمدی جام حذفی امسال را با برتری ۳ بر صفر مقابل پیام چغادک بوشهر آغاز کرد. سپس در اهواز با نتیجه ۳ بر مقابل استقلال خوزستان به پیروز رسید و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل استقلال در ضربات پنالتی پیروز شد. در آن بازی دو تیم در جریان مسابقه به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند اما ذوب‌آهنی در ضربات پنالتی ۳ بر صفر پیروز شده و به دیدار نیمه نهایی رسیدند.

رویارویی با پرسپولیس در پای فینال، یک اتفاق ویژه برای یحیی گل‌محمدی بود، مسابقه‌ای که در نهایت با برتری ۲ بر یک اصفهانی‌ها همراه شد و گل‌محمدی تیم سابقش را حذف کرد. این تیم در نهایت هم برابر تیم علیرضا منصوریان که یکی از گزینه‌های هدایت تیم استقلال است، به پیروزی ۳ بر یک رسیده و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

بعد از قهرمانی دراماتیک تیم فوتبال سپاهان اصفهان در رقابتهای لیگ برتر، ذوب‌آهن دومین جام قهرمانی فوتبال ایران در فصل ۹۳-۹۴ را به مردم اصفهان تقدیم کردند. این دومین جامی بود که شاگردان علیرضا منصوریان در فصلا جاری از دست دادند اما آنها به عنوان بهترین تیم فوتبال باشگاهی ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، به جمع ۸ تیم برتر این رقابتها صعود کرده‌اند.

نفت تهران دراین دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، لئوناردو پادوانی، امین حاج محمدی، سعید لطفی، وحید امیری، علی عزتی، کمال کامیابی نیا، آرش رضاوند(مهدی شیری)، ایمان مبعلی، غلامرضا رضایی(عباس بوعذار) و علی قربانی(ارسلان مطهری) به میدان رفت.

برای ذوب آهن اصفهان، رشید مظاهری، هادی محمدی، کارلوس سانتوس، علی همام، مهرداد قنبری، قاسم حدادی فر، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر(مرتضی تبریزی)، مهدی رجب زاده(حجت حق وردی) و کاوه رضایی(مسعود حسن زاده) بازی کردند.

*قهرمانان دوره های مختلف جام حذفی ایران:

55-1354 ملوان انزلی

57-1356 استقلال تهران

66-1356 ملوان انزلی

67-1366 پرسپولیس تهران

68-1367 شاهین اهواز

70-1369 ملوان انزلی

71-1370 پرسپولیس تهران

73-1372 سایپای تهران

74-1373 بهمن کرج

75-1374 استقلال تهران

76-1375 برق شیراز

78-1377 پرسپولیس تهران

79-1378 استقلال تهران

80-1379 فجر سپاسی شیراز

81-1380 استقلال تهران

82-1381 ذوب آهن اصفهان

83-1382 سپاهان اصفهان

84-1383 صبا

85-1384 سپاهان اصفهان

86-1385 سپاهان اصفهان

87-1386 استقلال تهران

88-1387 ذوب آهن اصفهان

89-1388 پرسپولیس تهران

90-1389 پرسپولیس تهران

91-1390 استقلال تهران

92-1391 سپاهان اصفهان

93-1392 تراکتورسازی تبریز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • استقلال سرور ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    نفت به مربیش باخت.منصوریان جا داره حالا حالا به انگشت کوچیکه قلعه نوعی برسه.ای کاش امیر بمونه و تیم رو جمع کنه
  • امیر تبریز اوغلی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    با 2گل افساید ذوب ایمان بیارید که مافیای اصفهانی در فوتبال شدت گ رفته. حالا میهخی باور کن میخی باور نکن
  • ناشناس ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    قهرمانی حق تراختور بود.اخراج تیموریان بسیار مشکوک و برنامه ریزی شده بود
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    آره! از نظر شما هیچکاه مسائل فنی و ضعف مربیان دخیل نیست. فقط باید راه حاشیه را انتخاب کرد.
  • payam ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    والله اصفهانی نیستم ولی ذوب اهن با اقتدار قهرمان شد شما داری بابت لیگ میسوزی خواهشا قهرمانی ذوب اهن رو زیر سوال نبر
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    نفت پیش از بازی باخته بود هم اخلاق را هم فنی را ابتدا برای تمرین ذوب آهن زمین تختی را قنبرزاده به آنان نداد دوم قنبرزاده نخواست تا فینال در آزادی بر گذار شود و سوم تیم ذوب آهن پیشنهاد می دهد البته به قنبرزاده و منصوریان که دهنوی و حمدی نژاد بخشیده شوند ولی نفتی ها قبول نکردند حمدی نژاد تنها دفاع چپ نفت بود و وحید امیری در دفاع چپ کارایی لازم را نداشت وو منصوریان فقط تنرکزش به استقلال بود نه نفت تهران
  • زخمی ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    واقعا حق ذوب اهن بود قهرمان بشه بااینکه مخالف اصفهونیا هستم ولی کدوم تیم دیدید بعد ازنیم فصل بهترین بازی بکنه 10 برد پشت سرهم بقیه تیم ها بااین هزینه های ملیاردی چه کار کردن؟؟
  • حاج اسد ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    حق را باید گفت و واقعا از ته دل برای ذوبی ها و یحیی تبریک میگم مبارکشان باشد با قدرت و با اتحاد و همدلی قهرمان جام حذفی شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس