کد خبر 423727
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

گروه تروریستی داعش ضمن هشدار درباره مجازات کسانی که ریش خود را می تراشند، تیم هایی برای کنترل ریش مردان در موصل تشکیل داده است.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش، گشتی هایی را در شهر موصل در شمال عراق مستقر کرده و ازآن ها خواسته است که دستورالعمل اجباری شدن ریش برای افراد را از اول ماه ژوئن کنترل کند.

" ليث احمد " از شهروندان عراقی درموصل از این تصمیم داعش ابراز نگرانی کرده و گفت که ار اول ژوئن کسانی که ریش خود را بلند نکنند و محاسن خود را بتراشند ، مجازات حبس برای آنان اعمال خواهد شد.

این جوان 18 ساله که از ترس جانش ، هویت واقعی خود را فاش نکرده ، می گوید که رشد موی صورت من دراین سن و سال کم است".

وی ضمن ابراز نگرانی از این تصمیم داعش گفت که من از این تصمیم بسیار نگرانم زیرا برخورد آنان با هر کسی که با آنان مخالفت کند یا دستوراتشان را نادیده بگیرد ، سخت و شدید خواهد بود.

این شهروند عراقی که درنانوایی کار می کند، گفته است که درآن وضعیت ، مجبور است که هر روز خانه را ترک کند و درنتیجه به طور مستقیم با عناصر مسلح داعش برخورد داشته باشد.

موصل دومین شهر بزرگ عراق است که جمعیت آن قبل از حمله داعش حدود دو میلیون نفر بود.

برخلاف بسیاری از شهرهایی که به سلطه داعش درآمدند، شمار زیادی از شهروندان در موصل هستند و همین مساله اجرای عملیات نظامی دراین شهر را دشوار کرده است.

بر اساس نوشته ای که داعش در موصل منتشر کرده است، زدن محاسن ، نه فقط معصیت است ، بلکه تظاهر به معصیت است.

یک شهروند دیگرعراقی می گوید که به علت نوعی بیماری پوستی نمی تواند محاسن خود را بلند کند.

وی افزود که گزارش های پزشکی را به دفتر محاسبه وابسته به پلیس داعش ارائه کرده است اما آن ها اهمیتی نداده و گفته اند که بهتر است درصورتیکه می خواهی محاسنت را کوتاه کنی ، در خانه بمانی.

اهالی موصل درمجموع در داخل شهر سرگردان هستند و کسی که می خواهد از شهر خارج شود، باید از داعش مجوز بگیرد و سند ملکیت زمین یا خودرویی را در رهن بگذارد و درصورتیکه آن شخص در مدت زمان مشخص بازنگردد، ملک یا خودروی او مصادره می شود.

این کار گروه تروریستی داعش شبکه طالبان است که درزمان حاکمیت بر افغانستان گشتی هایی به نام " گشتی های محاسن " ایجاد کرده بودند تا در صورتیکه مردان محاسن خود را کوتاه کنند ، به مدت سه روز تا یک هفته به زندان فرستاده شوند.

اما اهالی موصل می گویند که داعش قوانین سخت گیرانه تری را در زمینه زدن ریش وضع کرده است.

درهمین حال یک زن عراقی نیز گفت که داعش می خواهد از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی درجریان عملیات آزادسازی موصل از دست داعش استفاده کند.

یکی از نیروهای امنیتی که همچنان درموصل ساکن است ، نیز گفت که عناصر داعش از خودروهایی استفاده می کند که در ماه های اخیر کمتر دیده شده اند.

وی افزود که عناصر داعش درزمان حاضر از خودروهای شخصی که پلاک ندارند و هیچ نشانه ای از متعلق بودن ان به نیروهای نظامی که درموصل به آن دست یافتند، مشاهده نمی شود.

وی افزود که هدف آنان از وادارکردن مردم به گذاشتن ریش وبلند کردن محاسن این است که با پنهان شدن درپس شهروندانی با ریش های بلند ، هر اقدامی را که بخواهند انجام دهند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اونایی که کوسه هستن چه گناهی دارن
  • محب ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام و تشکر از سایت غنی، خوب و جامع تان و نیز ممنون بابت پوشش خبری شما از وقایع کشورهای محور مقاومت، در متن نوشتید : " موصل دومین شهر بزرگ عراق است که جمعیت آن قبل از حمله داعش حدود دو میلیون نفر بود. " اما بصره دومین شهر بزرگ عراق است و موصل سومین شهر بعد از آن ! لطفا تصحیح بفرمایید.
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    كذاشتن محاسن براي مرد افتخار و زينت است و فرق ظاهري مرد و زن هم ريش است در روايت أمده كه ملائكة حول عرش تسبيح مي كويند كه سبحان من زين الرجال باللحى منزه است خدايي كه مردان را با ريش مزين كرد خلافي هم ميان شيعه و سني در وجوب ريش كذاشتن نيست
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    با توجه به متن گزارش گشتی های بی ریش یاب درست تر است
  • ایرانی با غیرت ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    هر چه بر سر اهالی موصل بیاد حقشونه. وقتی خودتون به استقبال داعش رفتین و نشانی شیعیان و ایزدیهای شهر موصل را به این وحشیها دادین تا قتل عامشون کنن و ناموسشونو به بردگی بردند، باید می دونستید که خودتونم دامن گیرش میشین. انشااله که دست داعش از سرتون کوتاه نشه .
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    دلیل این خرافات را بیاور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس