کد خبر 413178
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

آمریکا اعلام کرد این کشور آماده است چندین میلیون دلار جایزه در ازای اطلاعات معتبر در مورد چهار نفر از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش، پرداخت کند.

جایزه آمریکا برای چهار سرکرده داعشبه گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: در راستای برنامه موسوم به «جوایزی برای عدالت»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مجوز پرداخت جایزه 7 میلیون دلاری برای کسانی که اطلاعاتی در مورد «عبد الرحمن مصطفى القادولی» ارائه کرد، صادر کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، القادولی از اعضای سابق گروه «القاعده» در عراق و همچنین معاون «ابومصعب الزرقاوی» بود که پس از خروج از زندان در سال 2012 به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوست.

وزارت خارجه آمریکا همچنین جایزه 5 میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی درخصوص «ابو محمد العدنانی» تعیین کرد که سخنگوی رسمی داعش شناخته می‌شود.

همچنین جایزه‌ای برای هرگونه اطلاعاتی درمورد «ترخان تایومورازویچ باتیراشویلی» معروف به «عمر الشیشانی» تعیین شده است. الشیشانی از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی گروه تروریستی داعش است که دارای ریش بلند قرمز رنگش قابل است. آمریکایی‌ها می‌گویند الشیشانی مسئولیت زندانی را که در آن گروگان‌های غربی نگه داشته شده‌اند، بر عهده دارد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین جایزه‌ای 3 میلیون دلار برای ارائه اطلاعاتی درباره «طارق بن الطاهر بن الفالح العونی الهرزی»، تعیین کرده است. وی به عنوان مسئول جذب انتحاری‌ها برای داعش شناخته می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    میخوان بگیرن رهاشون کنن یمن
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    جاشونو می دونیم اما تا پول نریزید نمی گوئیم کجاست. اول پول بریزید تا دقیقا جاشونو بگوئیم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس