عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت مردم را در جریان تصمیمی همچون تغییر قیمت بنزین قرار دهد، گفت: عدم‌شفاف‌سازی باعث بی‌اعتمادی عمومی می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش یکباره قیمت بنزین در روزهای اخیر گفت: حذف یکباره سهمیه‌ها از کارت‌های سوخت جو روانی منفی‌ای را در جامعه در پی داشت، درحالی‌که مردم با مدیریت بنزین‌های سهمیه‌ای خود قصد داشتند تا در مسافرت‌های تابستانی از این سهمیه استفاده کنند در واقع حذف سهمیه‌ها موجبات بی‌اعتمادی آنها به مقامات مسئول را باعث شد.

وی افزود: مسئولان و مقامات دولتی از نظر مبانی اقتصادی دچار یک نوع انحراف شده‌اند. وقتی از ابتدا نگاه و مبنای کار مسئولان بر عدم تغییر و آزادسازی قیمت‌ها است نباید اقدامی در اینباره صورت گیرد و وقتی اطمینان خاطری در این راستا ایجاد شده برخلاف وعده عمل کردن باعث می‌شود تا مردم نسبت به دولت بی‌اعتماد شوند که این در آینده اثرات منفی را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در شرایطی که ما تورم و گرانی را در جامعه داریم آزادسازی قیمت بنزین به این مسئله دامن می‌زند و ما شاهد افزایش قیمت کالاها و تأثیرات منفی روانی فزایش قیمت حامل‌های سوخت در جامعه هستیم.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر دلیل منطقی و فنی برای افزایش قیمت بنزین وجود دارد باید قبل از افزایش قیمت، مردم را نسبت به این افزایش قیمت توجیه و اغناء کرد و اینگونه نباشد که مردم از دلایل افزایش قیمت بی‌اطلاع باشند.

وی در پایان با بیان اینکه حذف سهمیه بنزین خودروهای عمومی کاری غیرعقلانی و خلاف تدبیر بود، گفت: افزایش قیمت بنزین اثرات مثبت سهمیه‌بندی را به اثرات منفی مبدل ساخت و در شرایط فعلی باید در بحث افزایش قیمت بنزین تدابیر جدی برای اقشار آسیب‌پذیر اندیشیده شود و باید بین پروتمندانی که سهم زیادی در مصرف بنزین دارند با کسانی که سهم اندکی در این ارتباط دارند تفاوت قائل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس